Ignasi Belda, Premi Fundació Príncep de Girona Empresa 2014

By 1 d'abril de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Ignasi Belda, fundador d'Intelligent Pharma, aquest matí a la Cambra de Comerç de Girona. Foto: FPdGi.
 01.04.2014

Ignasi Belda, Premi Fundació Príncep de Girona Empresa 2014

La Fundació Príncep de Girona (FPdGi) ha atorgat el Fundació Príncep de Girona Empresa 2014 a Ignasi Belda, fundador d'Intelligent Pharma, ubicada al Parc Científic de Barcelona i especialitzada en el desenvolupament de tecnologies basades en la intel·ligència artificial i la supercomputació per accelerar i reduir costos en el procés de disseny de nous medicaments. Belda ha destacat entre els 41 candidats que optaven a aquest premi, un dels cinc que atorga la Fundació i que es lliuraran el mes de juny en el marc del Fòrum Impulsa, presidit pels prínceps d'Astúries i de Girona.

El jurat, format per Diego del Alcázar Silvela, Zaryn Dentzel i Benita Ferrero, membres del Consell Assessor de la FPdGi; Susana Monje, presidenta d’Essentium i Catalina Hoffmann, fundadora de Vitalia i guanyadora del Premi Fundació Príncep de Girona Empresa 2013, ha decidit que el premi aquest any recaigui en Ignasi Belda per ser un jove emprenedor, de sòlida preparació acadèmica, que està iniciant la seva trajectòria professional en l’àmbit biosanitari i tecnològic amb gran esforç, perseverança i capacitat innovadora i per la seva clara vocació internacional que és reflex viu de la realitat dels emprenedors en una societat global.

Ignasi Belda Reig (Alcoi, 1979) és enginyer informàtic per la Universitat Ramon Llull i doctor en intel·ligència artificial aplicada al disseny de fàrmacs per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). La seva tesi doctoral, realitzada a l’Institut de Recerca Biomèdica de la Universitat d’Illinois (USA) i a multinacional anglo-sueca AstraZeneca, va ser seleccionada per la UPC com una de les 10 millors tesis en informàtica de la dècada. L’any 2007, un any abans d’acabar el doctorat, va fundar Intelligent Pharma (IP), especialitzada en el desenvolupament de tecnologies basades en la intel·ligència artificial i la supercomputació per accelerar i reduir costos en el procés de disseny de nous medicaments. Amb la constitució d’aquesta empresa, Belda va aconseguir que les idees sorgides al llarg de la seva carrera científica arribessin a la indústria través e diversos projectes d’elevat caràcter científic i tecnològic.

L’any 2009 va crear SOM Biotech, l’any 2010, BioCloud Research i l’any 2011 va obrir una filial de l’empresa Intelligent Pharma als USA amb la intenció de facilitar la internacionalització de la matriu. Actualment les empreses fundades per Ignasi Belda generen prop de 30 llocs de treball altament qualificat. Tant Belda com el seu grup empresarial han rebut una desena de premis per emprenedoria i innovació.

Els Premis Fundació Príncep de Girona promouen la investigació i la creativitat, la solidaritat i el desenvolupament del talent dels joves amb inquietuds, per construir un món més just en un entorn globalitzat. Dotats amb 10.000 euros i una reproducció d’una obra de l’escultor Juan Muñoz, consten de quatre guardons individuals –Arts i Lletres, Social, Recerca Científica i Empresa- dirigits a joves d’entre 16 i 35 anys, i un per a entitats, valora la trajectòria d’institucions emprenedores que treballin en pro de la joventut. En aquesta cinquena edició, s’han presentat als Premis Fundació Príncep de Girona un total de 180 candidatures, de les quals 41 corresponen a la categoria d’Empresa.