Ignasi Belda (Foto: Parc Científic de Barcelona, Daniel Portales).
 05.09.2016

Ignasi Belda, director adjunt del Parc Científic de Barcelona

Ignasi Belda, fundador i vicepresident fins ara de la biotecnològica Intelligent Pharma, es va incorporar el dia 1 de setembre al Parc Científic de Barcelona (PCB) com a director adjunt. Belda assumeix aquesta responsabilitat desprès d’una reeixida trajectòria com a emprenedor científic vinculada a la interacció entre l'àmbit de la recerca i el món empresarial per afavorir la transferència de coneixement al sector productiu.

Ignasi Belda Reig (Cocentaina, Alacant, 1979) és enginyer informàtic per la Universitat Ramon Llull i doctor en Intel·ligència Artificial aplicada al disseny de fàrmacs per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). La seva tesi doctoral –que va dur a terme a l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), a la Universitat d’Illinois Urbana-Champaign (Estats Units) i a AstraZeneca (Suècia)– va ser seleccionada per la UPC com una de les 10 millors tesis en informàtica de la dècada. El Dr. Belda també ha cursat el Programa Ignite de Direcció i Administració d’Empreses impartit per la Universitat de Cambridge i és Màster en Dret Fiscal per la Universitat Oberta de Catalunya.

L’any 2007, un any abans d’acabar el doctorat i amb l’objectiu de fer arribar al mercat els coneixements científics i tecnològics adquirits, Ignasi Belda va fundar la biotec Intelligent Pharma, dedicada al desenvolupament, comercialització i ús de noves tecnologies computacionals per al descobriment de fàrmacs. Tres anys desprès, va engegar un ambiciós pla de projecció internacional, arribant a obrir cinc sucursals en cinc anys: a Alemanya (Heidelberg i Munic), Regne Unit (Londres); Estats Units (Cambridge); i Canadà (Calgary). L’any 2009 la revista del Massachusetts Institute of Technology (MIT) va reconèixer Intelligent Pharma com una de les companyies de referència mundial a l’àmbit de la química computacional.

Ignasi Belda –que també va col·laborar en la creació de biotecnològiques capdavanteres i és membre del consell d’administració de diverses start-up– ha rebut més d’una quinzena de guardons per la seva capacitat d’emprenedoria i innovació, com ara el premi EmprenedorXXI, promogut per “la Caixa” i ENISA; el premi BioEmprendedorXXI, impulsat per Barcelona Activa, Biocat i la Fundació “la Caixa”; el Premi Princesa de Girona Empresa i el Premi al Reconeixement a la Innovació de CECOT.

En la seva vessant com a científic, el Dr. Belda ha publicat una desena d’articles a les revistes més prestigioses en el seu àmbit de coneixement, ha participat activament en més de cinquanta congressos internacionals i ha escrit dos llibres de divulgació sobre intel·ligència artificial, que ja han estat traduït a 6 idiomes.