David Bermúdez (Foto: Parc Científic de Barcelona, Daniel Portales).
 06.09.2016

David Bermúdez, nou director general d’Intelligent Pharma

L’enginyer David Bermúdez, fins ara director tecnològic d’Intelligent Pharma, ha estat nomenat director general de la biotecnològica ubicada al Parc Científic de Barcelona (PCB). Bermúdez assumeix, des de l’1 de setembre, aquest repte professional amb gairebé vint anys d'experiència acumulada en la recerca, desenvolupament i lideratge de projectes interdisciplinaris innovadors en l’àmbit de les TICs, la intel·ligència artificial, la supercomputació i el disseny de fàrmacs.

David Bermúdez García (Hospitalet de Llobregat, 1979) és enginyer informàtic per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), graduat en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i ha cursat el programa executiu en Gestió de la Innovació a l’Escola de Negocis EOI. Va completar la seva formació amb diversos cursos de postgrau en intel·ligència artificial, anàlisi de dades i estadística computacional de l’Stanford University (Califòrnia, EUA) i la Johns Hopkins University (Maryland, EUA).

La seva trajectòria professional ha estat vinculada a la recerca, desenvolupament i innovació en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TICs), l’enginyeria de software i supercomputació en importants companyies industrials i de serveis. L’any 2011 s’incorpora al Departament d’R+D d’Intelligent Pharma on liderava des del 2014, com a chief technical officer (CTO), el desenvolupament de tecnologies innovadores aplicades a la química computacional (enginyeria molecular) per a clients d’arreu del món dins dels sectors farmacèutic, biotecnològic, cosmètic i, recentment, petroquímic, entre d’altres.

Bermúdez –que substitueix Ignasi Belda, fundador i president d’Intelligent Pharma des de la seva constitució, l’any 2007– es planteja com a objectius primordials al capdavant de l’empresa “donar continuïtat al model i línies de negoci establerts per l’anterior direcció, les quals ens han permès ser un referent internacional com a empresa proveïdora de serveis en química computacional per a drug discovery; mantenir el nostre lideratge tecnològic, fomentant la generació de projectes d’R+D+i; incrementar la inversió comercial per preservar la nostra competitivitat al mercat interior i exterior; continuar l’expansió en altres països i aconseguir nous acords de col·laboració amb institucions públiques i empreses del sector”.