La Dra. Judit Cubedo, cofundadora i CEO de GlyCardial (Foto: GlyCardial).
 16.10.2019

GlyCardial inicia els assaigs clínics del seu dispositiu de diagnòstic per a la isquèmia cardíaca

GlyCardial Diagnostics, ubicada al Parc Científic de Barcelona, ha anunciat la inscripció dels dos primers pacients en l'assaig EDICA, un estudi internacional multicèntric per validar l'Apo J-Glyc com a biomarcador per al diagnòstic precoç de la isquèmia cardíaca. La biotecnològica –creada l’any 2017 com a spin-off de l’Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (IR-HSCSP) i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC)– ha desenvolupat una innovadora tecnologia per a la detecció d'aquesta proteïna en sang, i ara espera demostrar la fiabilitat del test en quatre hospitals capdavanters d’Espanya i Regne Unit.

Els pacients que participen en l’assaig clínic EDICA de GlyCardial han estat inclosos a l’Hospital Santa Creu i Sant Pau de Barcelona, per l’equip dirigit pel doctor Alessandro Sionis, i a l’Hospital Universitari La Paz de Madrid per l’equip dirigit pel doctor José Luis López-Sendón.

L’assaig és un estudi internacional in vitro multicèntric dissenyat per validar el rendiment d’Apo J-Glyc com a nou biomarcador per a la detecció precoç de la isquèmia miocàrdica. La validació d’aquest nou biomarcador representarà un avanç important en l’àmbit cardiovascular, ja que actualment no hi ha biomarcadors específics per a la detecció precoç de la isquèmia. Aquest diagnòstic precoç permetrà identificar l’esdeveniment quan el dany cardíac continua sent reversible, minimitzant les conseqüències de la malaltia.

La companyia preveu inscriure aproximadament 646 pacients en l’assaig, que inicialment involucrarà sis centres de quatre hospitals capdavanters a Espanya i el Regne Unit. La participació en l’estudi per a cada pacient serà d’aproximadament 12 mesos, la qual cosa permetrà no sols avaluar el valor diagnòstic del biomarcador, sinó també el seu valor agregat de pronòstic i estratificació de risc.

Notícia relacionada [+]