Maria Terrades, directora del PCB, amb els científics de Big Van Ciencia (Foto: Parc Científic de Barcelona).
 17.10.2019

Un miler d’estudiants participen en les sessions i monòlegs científics de “Cuestión de ciencia”

Un miler estudiants de secundària de 30 centres educatius catalans van gaudir aquesta setmana de les sessions de monòlegs científics celebrades al Parc Científic de Barcelona (PCB) en el marc de la iniciativa "Cuestión de ciencia", amb la qual Bayer, en col·laboració amb Big Van Ciencia i el PCB, vol apropar la ciència als joves i inspirar-los sobre el seu futur.

El Parc Científic de Barcelona (PCB) ha estat la darrera parada de la gira de monòlegs científics de “Cuestión de ciencia: ¿te atreves a desafiar el futuro?”, una iniciativa amb la qual Bayer, en col·laboració amb Big Van Ciencia i el PCB, volen inspirar futures vocacions científiques entre els joves i apropar-los a la recerca mitjançant el joc creatiu i l’humor.

Un miler d’estudiantes de secundària –d’entre 14 i 18 anys– de 30 centres educatius catalans han gaudit, des d’aquest dilluns fins avui dijous, dels monòlegs científics de Big Van Ciencia, un autèntic espectacle teatral, ple de la ciència més capdavantera i de l’humor més intel·ligent,per divulgar la recerca d’una manera amena i molt divertida.

Després del pas de “Cuestión de ciencia” per Sevilla, Alcalá de Henares, Guadalajara i Barcelona, els joves prendran el protagonisme per elaborar els seus propis monòlegs, dels quals sortiran els finalistes que arribaran a la gala final que tindrà lloc a Barcelona. Els participants d’altres parts d’Espanya que vulguin participar podran fer-ho a través dels seus centres educatius presentant una candidatura “lliure”. Qüestions com: Com alimentar una població creixent? o, Com contribuir a la salut d’una població amb una major esperança de vida? són alguns desafiaments globals en salut i alimentació als quals els alumnes i les alumnes hauran de donar resposta.

“Vivim en un context cada cop més desafiant, amb importants reptes en matèria de salut i alimentació. L’envelliment de la població i el creixement constant de la mateixa, ens obliguen a reflexionar en el present sobre com a través de la ciència podem contribuir a donar resposta a les necessitats que ens plantegen aquests reptes. Des de Bayer estem convençuts que les noves generacions tenen molt a dir sobre el futur i, per això, hem volgut comptar amb ells per construir junts la resposta i fomentar l’esperit crític i l’interès per la ciència entre els més joves”, ha apuntat Laura Diéguez, directora de Comunicació i Assumptes Públics Corporatius de Bayer a Espanya i Portugal.

Segons Maria Terrades, directora del Parc Científic de Barcelona: “Aquesta col·laboració ens permet arribar a més joves per promoure vocacions científiques amb un format nou, divertit i impactant. Volem contribuir a la formació d’investigadors i investigadores que, en un futur, donaran solucions als reptes que planteja el sector de les ciències de la vida”.

Per la seva banda Helena González, directora de continguts educatius de Big Van Ciencia, ha explicat que “vam intentar trencar aquesta percepció de la ciència com una cosa avorrida. Per això busquem connectar amb l’alumnat no només a través de l’humor amb els nostres monòlegs científics, sinó també dels valors associats a la ciència, imprescindible per donar resposta als reptes socials als quals aquesta s’enfronta”.

20.000 euros per als millors monòlegs

Bayer ha volgut dotar aquesta iniciativa amb 20.000 euros en premis, que es destinaran a la millora de les instal·lacions científiques dels centres educatius dels guanyadors. Aquests reconeixements també es completaran amb premis individuals per als joves que participin a la gala final.

El jurat seleccionarà tres monòlegs de cada un dels centres que visiti, i el mateix nombre dels que s’hagin presentat de forma lliure. Els 12 finalistes rebran 1.000 euros per a material científic per als seus centres educatius i addicionalment, els tres guanyadors seran premiats amb 3.000 euros (1r premi), 2.500 euros (2n premi) i 1.500 euros (3r premi).

► La iniciativa “Cuestión de ciencia” també es pot seguir a través de xarxes socials amb el hashtag #CuestiónDeCiencia. Els centres que hagin participat en les sessions en viu, així com tots aquells joves que vulguin presentar una candidatura lliure podran trobar més informació al blog de Bayer i al web de Big Van Ciencia.

Notícia relacionada [+]