Equip de GENESIS Biomed (Foto: Parc Científic de Barcelona).
 15.12.2022

GENESIS Biomed continua creixent i aportant valor al sector biomèdic

La consultora GENESIS Biomed -ubicada al Parc Científic de Barcelona i especialitzada en serveis d’assessorament per a projectes d’R+D+i al sector biomèdic- preveu tancar aquest exercici amb una facturació rècord d’1,6 M €, la qual cosa representa un increment d’un 28% respecte als 1,25 M € del 2021, i un volum de negoci acumulat de més de 5,6 M€ des de la seva creació.  La doble funció de la companyia, com a consultora i inversora, constitueix el seu valor diferencial, i li converteix en un referent a l’àmbit de la biomedicina i la salut, contribuint al seu impuls d’una manera holística.

Fundada el maig del 2017 per Josep Lluís Falcó i Natalia de la Figuera, GENESIS Biomed és un referent nacional en serveis d’assessorament per a les persones emprenedores de l’àmbit de la biomedicina i la salut, tant pel que fa al desenvolupament del seu pla de negoci, com al procés de captació de fons i negociació amb family offices, business angels i altres agents del venture capital, mitjançant el seu servei de fundraising privat.

“La nostra estratègia ha estat, i continua sent, la d’apostar pel creixement orgànic; no necessitem recórrer a ampliacions de capital ni a deute per créixer”, afirma Josep Lluís Falcó, soci cofundador i CEO de la consultora.

Des de principis d’any, Falcó, de la Figuera i el seu equip, integrat per 15 professionals, han ajudat a tancar dues rondes d’inversió protagonitzades per la startup Mowoot (1M€), que ha desenvolupat i ja està comercialitzant un dispositiu mèdic patentat per al tractament del restrenyiment crònic; i Thytech (650.000 €), una spin-off de l’Institut de Recerca Sanitària Gregorio Marañón IISGM), que ha creat una teràpia al·logènica de cèl·lules Treg de teixit tímic d’aplicació en malalties autoimmunes com ara la síndrome de dificultat respiratòria aguda (COVID-19) i el trasplantament d’òrgan (GvHD).

Amb aquestes dues últimes operacions, GENESIS Biomed ha ajudat els seus clients a tancar un total de 19 rondes de finançament des de la seva constitució, participant en el llançament de 12 startup i spin-off. La companyia està actualment en dos processos de fundraising per import de 5 M€ i 1 M€.

“El nostre focus continuarà estant en projectes en fase molt primerenca de l’àmbit de la biomedicina amb l’objectiu d’ajudar les persones emprenedores a aconseguir el valor necessari de la seva recerca per, posteriorment, atreure la primera ronda d’inversió de fons corporatius o capital risc (Sèries A)”, explica Natalia de la Figuera, sòcia cofundadora i COO de GENESIS Biomed.

L’objectiu de la consultora és generar el màxim valor als projectes d’R+D+i, des de la generació de les proves de concepte, fins a la protecció dels resultats mitjançant patent, passant per la preparació del business pla i la sol·licitud de finançament públic regional, nacional i internacional.

Paral·lelament, GENESIS Biomed també inverteix en projectes en fases molt primerenques amb la finalitat de valoritzar-los i assolir fites clau que aproximin la innovació al mercat i que, al mateix temps, generin escenaris de sortida que permetin un retorn de la inversió atractiu. En aquest sentit, i amb la idea de donar continuïtat al fons GENESIS Ventures, actualment en fase de desinversió, la companyia ha constituït aquest 2022 el seu segon vehicle, GENESIS Tech Transfer Boost, dotat inicialment amb 1 M€ i dirigit a projectes early stage de l’àmbit de la recerca sanitària.

“Amb la creació d’aquest nou vehicle pretenem invertir en projectes molt early, fins i tot en fase preconstitutiva, (etapa que no es troba coberta pels fons existents) ja que és quan més es necessita”, apunten els socis fundadors de la companyia.

Aquest model d’inversió ja ha estat validat prèviament pel vehicle que la consultora va crear el 2017, GENESIS Ventures, amb una dotació de 2,5 M€, a través del qual ha invertit en 13 projectes biomèdics de diverses startup i spin-off. La valoració del seu portafolis va aconseguir un multiplicador de 3,3 en 3 anys. Aquest vehicle compta ja amb una primera desinversió.

Aquesta doble funció de GENESIS Biomed, com a consultor i inversor, li converteix en un referent en el sector de la biomedicina, contribuint al seu impuls d’una manera holística. “Aquest és el nostre valor diferencial. Promovem la innovació que esperen els inversors i les agències reguladores, al mateix temps que ajudem i acompanyem els equips emprenedors a valorar els seus respectius projectes”, subratllen els executius.

En qualitat de membre d’entitats com EIT Health, ITEMAS, Asebio i CataloniaBio&HT -que permeten l’accés a fons europeus i a establir col·laboracions amb partners internacionals de primer nivell- GENESIS Biomed participa també molt activament en l’impuls de més d’una vintena de projectes europeus d’R+D+i amb institucions de renom internacional. L’empresa compta amb cinc bases de dades globals amb accés propi, per contribuir al fet que el coneixement generat en universitats i hospitals es materialitzi en empreses que desenvolupin solucions innovadores per millorar la salut i qualitat de vida de les persones.

Des de la seva constitució GENESIS Biomed ha treballat en 253 projectes d’innovació i ajudat a aixecar més de 67,5 M€ en 19 rondes d’inversió per als seus clients. El juny de 2022 va ser reconeguda amb el Premi a la Millor Consultora Biomèdica en la XI edició dels ‘Premios Nacionales El Suplemento’.