Fira Viu la Ciència Contemporània, un nou canal per apropar el mètode científic al ciutadà

By 5 de maig de 2004novembre 16th, 2020No Comments
 05.05.2004

Els dies 6 i 7 de maig va tenirlloc a la seu de l'Institut d'Estudis Catalans (c/ Carme, 47) la "Fira Viu la Ciència Contemporània 2004" (Fira VCC04), organitzada pel Parc Científic de Barcelona i la Societat Catalana de Biologia, amb el suport del Ministerio de Ciencia y Tecnología, i l'Insitut d'Estudis Catalans. La Fira VCC'04 té com a objectiu contribuir a la millora de la cultura científica de la nostra societat obrint al públic la recerca que s'està desenvolupant actualment a Barcelona.

L’èxit de la seva primera edició, en la què vam comptar amb més de 2.000 persones, va posar de manifest la necessitat de crear nous canals de comunicació científica per fer arribar al públic la recerca contemporània. En concret, la Fira vol fer arribar a la població els trets característics del mètode científic per mitjà dels mateixos investigadors i mostrar així al públic aquella part del coneixement científic que correspon a les etapes controvertides durant les quals el coneixement encara s’està consolidant i no ha estat consensuat per la comunitat científica. La Fira VCC, per tant, té la finalitat de permetre als ciutadans de Barcelona viure el mètode científic en directe abans que es consolidi. Així, els visitants podran interactuar directament amb els aparells amb què s’està duent a terme importants projectes de recerca a més de conversar amb els científics i preguntar-los tot allò que desperti la seva curiositat.

Alhora, la Fira VCC04 pretén mostrar la recerca barcelonina de manera coordinada, exhibint 12 projectes de recerca de diferents centres i instituts d’R+D de Barcelona, que abasten àmbits tan diversos com la recerca a l’Antàrtida, la nanobioenginyeria, la biologia estructural, les ciències fotòniques, l’arqueologia a Nicaragua, la recerca en temes relacionats amb l’aigua, les malalties neurodegeneratives, els residus industrials, els estudis epidemiològics o la diversitat genètica humana.

La Fira està dirigida al públic general, és d’accés gratuït i estarà oberta de 10 a 14h i de 16h a 20 h. Per a més informació