El CUSC organitza una jornada que avaluarà el model lingüístic espanyol durant els darrers 25 anys

By 4 de maig de 2004novembre 16th, 2020No Comments
 04.05.2004

El proper divendres 7 de maig se celebrarà la jornada "25 anys de Constitució Espanyola: un model lingüístic per avaluar" que organitza el de la ubicat al Parc Científic de Barcelona (PCB). Durant aquest dia, professors d'àmbits com la filologia, l'antropologia o el dret faran un balanç sobre l'evolució del multilingüisme a l'Estat espanyol, i en concret de la llengua catalana, des de la promulgació de la Constitució Espanyola l'any 1978. L'acte tindrà lloc a l'Auditori de PCB (c/ Baldiri Reixac, 4-6).

La jornada comptarà amb les ponències del professor del Departament de Filologia Catalana de la UB i president del Grup Català de Sociolingüística Emili Boix-Fuster, que farà un balanç sociolingüístic d’aquest període des de la perspectiva dels països de llengua catalana; i el professor del Departament de Filologia Catalana de la i president d’Organització pel Multilingüisme Albert Branchadell que tractarà la regulació constitucional del multilingüisme a Espanya.

D’altra banda, també hi participaran el professor del Departament d’Antropologia Social de la Andrés Barrera i el catedràtic de Dret Administratiu de la UAB i director de la Revista de Llengua i Dret Antoni Milian que plantejaran, respectivament, la diversitat de llengües a Espanya des de la perspectiva d’un territori monolingüe i el plurilingüisme real i efectiu dins les institucions i organitzacions públiques estatals.

Finalment, el catedràtic de Lingüística General de la UB i director del CUSC Albert Bastardas coordinarà una taula rodona que portarà al títol “Aspectes millorables, possibilitats de re-lectura i/o propostes de nous principis constitucionals de regulació del multilingüisme a l’Estat espanyol”, en què participaran Xavier Arbós, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de Girona; Isidor Marí, director del Departament d’Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya i exsubdirector general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya; Joan Melià, professor del Departament de Filologia Catalana de la i exdirector general de Política Lingüística del Govern Balear; Joan-Ramon Soler, cap de la Secció d’Estudis Jurídics de l’Institut de Sociolingüística Catalana de la Secretaria de Política Lingüística de la , i Jaume Vernet, catedràtic de Dret Constitucional de la i membre del Consell Consultiu de la Generalitat de Catalunya.

La jornada compta amb el suport del i la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, la Divisió de Ciències Humanes i Socials de la UB i la Xarxa Temàtica ‘Dialectologia, Pragmàtica i Sociolingüística’.

Per a més informació i inscripcions: , Tel. 934034509.