Finalitza la inscripció per a la tercera edició de l’Escola d’Estiu del Medicament (SSM3)

By 16 de maig de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 16.05.2011

Fins al dia 17 de juny es poden formalitzar les inscripcions per a la 3a edició de l'escola d'Estiu del Medicament (SSM3), organitzada pel Parc Científic Barcelona, Biocat, la Universitat de Montréal, Montréal in Vivo, la Universitat Paul Sabatier i l'Oncopôle, i que tindrà lloc a Barcelona i Toulouse entre els dies 11 i 22 de juliol. Amb un programa interdisciplinari i innovador, s'ofereix una formació de 90 hores que inclou casos pràctics, visites i sessions industrials, cobrint així tota la cadena de valor en el desenvolupament de medicaments, des de la idea inicial fins que aquests arribin al mercat.

El professorat, provinent de set països, impartirà un programa que per primer any ofereix l’experiència de la investigació feta en centres de recerca; la gestió i el coneixement empresarial de la indústria farmacèutica i la visió de les administracions. Així, a més de les sessions científiques, es duran a terme dos casos pràctics sobre el descobriment i el desenvolupament de fàrmacs en els quals es plantejaran les necessitats o els reptes de desenvolupament concrets. Els estudiants també participaran en dues sessions industrials en les quals dos representants de la indústria analitzaran els reptes que presenten dos temes o aplicacions de gran actualitat en la indústria biofarmacèutica.

L’Escola, amb un programa orientat a resultats per al descobriment i desenvolupament de medicaments, va dirigida a llicenciats als àmbits de les ciències de la salut, estudiants de màster, doctorands i post doctorands, membres de la indústria biofarmacèutica, de les agències reguladores, investigadors, periodistes científics i tots aquells professionals relacionats amb la matèria.

En aquesta 3a edició, l’Escola ha ampliat la seva dimensió internacional amb la incorporació de les entitats de Quebec, com a resultat de l’acord de col•laboració entre Biopolis – organització que agrupa els bioclúster quebequesos, com ara Montréal in Vivo – i Biocat.

Entre els membres del comitè científic d’aquest any hi ha el Dr. Jordi Quintana, del Parc Científic Barcelona; la Dra. Marta Príncep, de Biocat; el Dr. Christophe Cazaux, Universitat de Toulouse III, Oncopôle; el Dr. Roland Bugat, Institut Claudius Regaud; i els Dr. Denis de Blois i Dr. Brian White-Guay, de la Universitat de Montréal, ciutat que s’incorpora aquest any a l’organització de la Tercera Escola d’Estiu del Medicament i que serà la ciutat amfitriona en l’edició del pròxim any 2012.

(Data límit: 17/6/2011)