Finalitza la 6a edició de l’Escola d’Estiu del Medicament (SSM6)

By 11 de juliol de 2014novembre 16th, 2020No Comments
En aquesta edició han participat 49 alumnes imés de 30 professors i experts de Canadà, Suïssa, França i Espanya.
 11.07.2014

Finalitza la 6a edició de l’Escola d’Estiu del Medicament (SSM6)

Avui s'ha clausurat la 6a edició de l'Escola d'Estiu del Medicament (SSM6) que s'ha dut a terme entre els dies 6 i 11 de juliol al Parc Científic de Barcelona (PCB). L'SSM6 ha estat organitzada pel PCB i Biocat, amb el suport de CataloniaBio, la Universitat de Barcelona, la Universitat Toulouse III – Paul Sabatier, la Universitat de Burdeos, CAPTOR Project–Investissement d'Avenir, la Fundació INNABIOSANTE – Toulouse Cancer, la la Universitat de Montreal, el Grup de Recerca Universitària del Medicament (GRUM), la Fundació InnDEA València, la Universitat de les Illes Balears, el Clúster Biotecnològic i Biomèdic de les Illes Balears (BIOIB) i Campus Vida. Aquest programa formatiu s'emmarca dins el projecte europeu Transbio Sudoe que té com a objectiu potenciar que la recerca en ciències de la salut es transfereixi al mercat

En aquesta edició han participat 49 alumnes –procedents de l’àmbit acadèmic, de la recerca i de la indústria farmacèutica i biotecnològica– de diferents nacionalitats: 21 de Catalunya, 4 de València, 3 de Balears, 1 de Madrid, 7 de Galícia, 1 de Portugal, 6 de França i 6 del Canadà. Durant una setmana, més de 30 professors i experts de Canadà, Suïssa, França i Espanya han format de manera integral els participants sobre totes les fases del procés de descobriment i desenvolupament de medicaments, des de la idea inicial fins a l’arribada al mercat, passant per aspectes claus com el finançament, els partenariats públic-privats i la innovació.

El programa de l’SSM6 ha inclòs diverses sessions sobre casos pràctics, ponències magistrals i una visita al centre d’R+D d’Almirall, durant la qual els alumnes van poder veure el procés complet de recerca, des de la investigació bàsica d’estructura i composició de molècules, fins a les fases clíniques de proves i la maquinària de la base suport del medicament.

“Aquesta edició ha consolidat definitivament l’SSM com un dels programes més innovadors i orientats a resultats que s’ofereixen a l’àmbit internacional, atès que cobreix tota la cadena de valor en el desenvolupament de medicaments i ho fa mitjançant l’experiència de centres de recerca capdavanters, la gestió i el coneixement empresarial de la indústria farmacèutica i la visió de les administracions. L’aportació dels professors i estudiants ha creat una atmosfera internacional molt propícia per a l’intercanvi d’experiències i coneixement, i que ha fet palès la necessitat de la col·laboració públic-privada per revaloritzar la recerca al sector biotecnològic i farmacèutic”, explica el coordinador del Comitè Científic de l’SSM6, Jordi Quintana, director de Desenvolupament de Negoci i Innovació del PCB i cap de la Plataforma Drug Discovery (PDD-PCB).

“Aquest any hem tingut la sort de tenir al projecte Transbio Sudoe com a partner, que ha donat suport econòmic a més de la meitat dels alumnes. Això ens ha ajudat a aconseguir aquest grup de 49 alumnes internacionals que, gràcies a la metodologia de treball que ha fomentat la participació i la interacció, han pogut treure profit d’aquesta formació”, comenta Jordi Fàbrega, coordinador del Comitè Organitzador de l’SSM6 i director de Desenvolupament de Negoci a Biocat.

Open Innovation Industrial Symposium

En el marc de l’SSM6, ahir es va dur a terme a l’auditori del PCB la jornada ‘Open Innovation Industrial Symposium‘, que va tenir com a objectiu la creació d’un espai de debat i reflexió sobre els punts clau del nou model d’innovació oberta aplicat al procés de desenvolupament de fàrmacs. A més dels alumnes de l’SSM6, hi van participar 30 professionals del sector que van voler aprofundir en aquest tema d’actualitat dins la indústria biotecnològica i farmacèutica.

La sessió es va obrir amb una conferència de Marc Ramis Castelltort, CEO de Tech and Business Innovation (TBI). Un dels aspectes que Ramis va destacar és que el sector biofarmacèutic demana un canvi urgent de mentalitat: “S’han acabat els dies en què la recerca i la innovació es podien desenvolupar de manera aïllada; s’han de fer en col·laboració, tant des de l’àmbit públic com del privat”.

La taula rodona va estar moderada per Ignasi Biosca, conseller delegat de Reig Jofré Group i president de CataloniaBIO, i va comptar amb un panel d’experts integrat per Antonio Gómez, científic senior a Janssen-Cilag; José Julio Martin-Plaza, director de Cribratge i Caracterització de Compostos a GlaxoSmithKline; Carlos Plata, director científic d’Esteve; Carme Verdaguer, directora general de la Fundació Bosch i Gimpera, i José Vicente Terencio, director d’Operacions a Gri-Cel.

La setena edició de la Summer School on Medicines (SSM7) tindrà lloc a Montréal (Quebec) el mes de juny de 2015.