21.12.2021

El PCB col·labora en el “Llibre blanc de les Unitats de Cultura Científica i de la Innovació” de la FECYT

La Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), depenent del Ministeri de Ciència i Innovació, acaba de publicar una nova edició del Llibre blanc de les Unitats de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+I). Aquest document, en la redacció del qual ha participat la UCC+I del Parc Científic de Barcelona, marcarà el full de ruta de les UCC+I en els pròxims anys, així com les condicions dels nous registres i renovacions de les acreditacions per formar part de la Xarxa UCC+I

La Xarxa UCC+I va néixer l’any 2007 dintre del marc de l’Any de la Ciència, que va promoure la creació i l’enfortiment d’unitats a universitats i centres d’investigació. Actualment, ja són 114 unitats les que formen part d’aquesta Xarxa.

L’objectiu principal de les UCC+I és estretir distàncies entre la societat i a la comunitat científica, tractant de traslladar al carrer la realitat diària de la ciència, la tecnologia i la innovació, partint de l’atenció a la diversitat social i de capacitats de la societat espanyola i el compromís dels centres d’investigació, universitats i altres entitats de caràcter científic per una ciència inclusiva, diversa, igualitària i sostenible.

El Llibre consta de sis capítols. Un d’ells té a veure amb les diverses modalitats de UCC+I que existeixen atenent a les seves línies d’actuació. Altres capítols responen als públics als quals es dirigeixen les UCC+I.

Per últim, es fa referència també a les activitats i continguts que produeixen les UCC+I, com ara xerrades i cicles de conferències, materials educatius i audiovisuals, producció editorial, cursos, seminaris i jornades sobre temàtiques de difusió i comunicació de la ciència, informes i tallers.

» Més informació al web de la FECYT [+]