La Fundació Bosch i Gimpera gestiona un conveni de la UB amb Arts Santa Mònica

By 12 de març de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 12.03.2009

La Fundació Bosch i Gimpera gestiona un conveni de la UB amb Arts Santa Mònica

La Universitat de Barcelona (UB) a través de la Fundació Bosch i Gimpera () –amb seu al Parc Cientific Barcelona– ha signat un conveni amb el centre per col.laborar en els projectes d'art, ciència, i comunicació. Arts Santa Mònica vol ampliar la visió ciutadana de la cultura en clau multidisciplinària i contemporània obrint els espais dels laboratoris de recerca a tot tipus de creativitat artística que busqui nous continguts i temàtiques, eines de creació o llenguatges vinculats al món de la ciència.

Josep Perelló, professor del Departament de Física Fonamental de la UB i assessor de l’àrea de ciència al centre Arts Santa Mònica, en el marc del nou equip dirigit per Vicenç Altaió, explica que “el nou conveni amb la UB, gestionat per la Fundació Bosch i Gimpera, contribuirà a perfilar la perspectiva cultural i tecnològica de les línies d’actuació del Centre i del programa d’exposicions del 2009 en el seu conjunt, i molt especialment, de l’espai Laboratori, un territori d’experimentació fronterer entre el món de la recerca científica i artística”.

El centre Arts Santa Mònica iniciarà l’activitat vinculada al nou projecte el mes de març del 2009. Els nous espais reforçaran els lligams entre la cultura i la ciutadania, integrant la ciència i la comunicació al món de l’art, i acolliran exposicions sobre les interrelacions entre ciència i art; la nova edició dels Encontres Noves Fronteres de l’art, la ciència i el pensament; una trobada entre diverses disciplines creatives i les ciències de l’espai dins la Setmana Aeronàutica i de l’Espai, i una mostra del Premi Professor Jordi Sabater, en col·laboració amb la Càtedra del Servell Social (UAB), el Parc Científic Barcelona (PCB) i el Parc Zoològic de Barcelona, etc.

Ars Santa Mònica –ubicat en un singular edifici de la Rambla de Barcelona, antic convent datat del 1636, declarat monument històrico-artístic d’interès nacional – és un espai de confluència i de creuament entre diverses disciplines de la creació artística contemporània amb la ciència, el pensament i la comunicació, per abordar el diàleg entre la perspectiva local i la dimensió global de la nostra societat. Aquest centre, des d’una òptica pluridisciplinària, actúa com a espai cultural, però també com a generador d’idees, projectes i recerca en col·laboració amb institucions universitàries i acadèmiques, instituts de recerca, centres de producció i difusió artística, científica i comunicativa.