El Parc Científic de Barcelona acull l’Encontre Consolider sobre Salut i Biomedicina

By 11 de març de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 11.03.2009

El divendres 13 de març el Parc Científic de Barcelona (PCB) va acollir l'Encontre Consolider: font d'idees per a la innovació en Salut i Biomedicina". La jornada –d'entrada lliure i organitzada pel PCB i la Direcció General de Programes i Transferència de Coneixement del Ministeri de Ciència i Innovació (MICINN)– va ser inaugurada pel rector de la Universitat de Barcelona, Didac Ramírez; Otilia Mo, directora general de Programes i Transferència de Coneixement del MICINN; Carles Miquel, coordinador del Programa de Recerca i Innovació en Ciències de la Salut del Departament de Salut de la Generalitat, i Jesús Purroy, director de Recerca i Innovació del Parc Científic de Barcelona.

A la convocatòria han assistit els responsables de coordinació d’onze projectes de recerca Consolider actualment en marxa relacionats amb la Salut i la Biomedicina, una de les set àrees temàtiques en les quals s’agrupen els 57 projectes Consolider. Entre els ponents s’inclouen Ricardo García Ibarra, de l’Institut Universitari de Recerca en Nanociència d’Aragó; Miguel Beato, del Centre de Regulació Genomica (CRG); Pere Puigdomènech, del Consorci de Laboratoris del Consell Superior d’Investigacions Científiques-Institut de Recerca i Tecnología Agroalimentaries (CSIC-IRTA) de Genètica Molecular Vegetal; i Ginés Morata, del Centre de Biologia Molecular “Severo Ochoa” (CSIC-UAM).

També han participat grups de recerca i empreses del sector –com ara, Neuroscience Technologies, Intelligent Pharma, Laboratoris Almirall, Oryzon Genomics i la Divisió de Biomedicina de Leitat Technological Center, ubicades al PCB– i representants del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI), de la Plataforma Espanyola de Medicaments Innovadors (IMIM-PRBB), i de l’Associació Espanyola de Bioempresas (ASEBIO).

La trobada s’emmarca dins del programa “Consolider: fuentes de ideas para la innovación”, una sèrie de trobades organitzades pel Ministeri de Ciència i Innovació a diferents ciutats espanyoles, que tenen l’objectiu d’establir vincles i entorns de comunicació entre la comunitat investigadora, les empreses participants en els projectes Consolider, els interessats a participar en futures convocatòries i altres agents de l’àmbit científic, acadèmic i empresarial.

El Programa Consolider és una actuació estratègica –de cinc anys de durada i amb un finançament mitjà de 5 milions d’euros per projecte – l’objectiu del qual és avançar en línies originals de recerca que persegueixin l’excel•lència i la internacionalització. S’emmarca en la iniciativa estratègica del Govern Ingenio 2010 per a disminuir la bretxa entre Espanya i els països del seu entorn quant al seu esforç en R+D+i. Consolider està dirigit a grups d’investigació consolidats que lideren la ciència i la tecnologia espanyoles: grups amb línies de treball en la frontera del coneixement i resultats previs de qualitat, amb una trajectòria acreditada dintre de la comunitat científica internacional.