Nova tècnica per estudiar a escala nano l’activitat elèctrica en la membrana cel·lular

By 13 de març de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 13.03.2009

Investigadors de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), amb seu al Parc Científic de Barcelona, i de l'Institut Politècnic de Milán han desenvolupat una nova tècnica que permetrà conèixer amb precisió i detall com la membrana cel·lular respon a camps elèctrics alterns a escales nanomètriques, una informació .que obre noves possibilitats a la recerca en l'àmbit de la biologia cel·lular i molecular. El treball s'ha publicat a la revista NanoLetters sota el títol "Quantitative Nanoscale Dielectric Microscopy of Single-Layer Supported Biomembranes" (doi: 10.1021/nl803851u).