09.06.2020

Genesis Biomed llança l’startup Everai Medical Technologies

Genesis Biomed, amb seu al Parc Científic de Barcelona, acaba de fundar Everai Medical Technologies, una startup que centrarà la seva activitat en el desenvolupament d'un programari que farà possible compartir dades de pacients entre el metge de l'ambulància i el personal d'emergències de l'hospital. El projecte té el suport de l'EIT Digital i compta amb la participació del hub belga Interuniversity Microelectronics Centre (IMEC) i de la companyia neerlandesa Pipple.

Genesis Biomed acaba de constituir legalment Everai Medical Technologies que centrarà la seva activitat en el desenvolupament d’un programari que permeti compartir dades objectives i estructurades de pacients entre els professionals de l’ambulància i el personal d’emergències del centre hospitalari. Això permetrà reduir el temps en què el malalt comença a ser tractat, en uns minuts claus que poden ser vitals.

L’única accionista de la companyia és Genesis Biomed –que a més de dur a terme la constitució de l’empresa, ha dissenyat el pla de negoci i la llicència del producte– però desenvoluparà un pla que permeti l’entrada de persones clau per al projecte a l’accionariat.

Josep Lluís Falcó, CEO de la consultora, afirma que “constituir la companyia és una gran notícia, especialment en els temps d’incertesa que vivim per la pandèmia de la Covid-19. El software d’Everai aporta una solució a una necessitat no coberta i tinc plena confiança que beneficiarà a un gran nombre de pacients. El producte té un potencial enorme, perquè les dades poden salvar vides en els moments més complicats.”

El projecte té el suport de l’institut d’innovació europeu EIT Digital i compta amb la participació de com a partners de l’Interuniversity Microelectronics Centre (IMEC), un hub belga de renom mundial en recerca de nanoelectrònica i tecnologies digitals, i de la companyia neerlandesa Pipple, especialitzada en intel·ligència artificial.

Durant els pròxims mesos, Genesis Biomed s’encarregarà de buscar finançament per a continuar amb el desenvolupament del projecte de negoci i incorporar personal.

Reduir la càrrega administrativa del personal mèdic

La solució d’Everai té el potencial de reduir la càrrega administrativa del personal mèdic en digitalitzar la informació compartida entre el metge de l’ambulància i el personal d’emergències de l’hospital. D’aquesta manera els professionals d’emergències del centre sanitari poden visualitzar dades validades i estructurades sobre el pacient abans que arribi al centre. En l’ambulància, la recollida de dades es realitza a través d’una solució d’intel·ligència artificial que transforma veu en text.

Astrid Philippron, manager del projecte a l’IMEC, explica que la solució s’ha dissenyat per a cobrir de forma personalitzada les necessitats del mercat. “Vam Observar quins eren els reptes amb els quals es trobaven els professionals d’emergències i vam trobar una tecnologia que pogués resoldre les seves necessitats. A l’ésser un programari i no estar vinculat a un dispositiu concret, la solució d’Everai pot personalitzar-se per a cada usuari final”, apunta Philippron.

► Més informació: web de Genesis Biomed [+]