Samuel Sánchez és líder del grup “Smart nano-bio-devices“ i sotsdirector d’Internacionalització de l’IBEC. (Foto: IBEC).
 08.06.2020

L’investigador de l’IBEC Samuel Sánchez, nou membre de l’Acadèmia Jove d’Espanya

Samuel Sánchez, professor d'investigació ICREA i líder del grup Smart nano-bio-devices del l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) al PCB, és un dels 13 nous membres que formaran part de l’Acadèmia Jove d’Espanya. A aquesta convocatòria, a la qual es van presentar 185 candidats, han estat seleccionats únicament un 7% dels sol·licitants en un procés altament competitiu.

El passat dijous 28 de maig, la Junta General de l’Acadèmia Jove d’Espanya va triar 13 nous acadèmics de número. En el procés de selecció va participar un comitè internacional independent format per investigadors de gran prestigi que abastaven diferents àrees de coneixement.

A aquesta convocatòria, a la qual es van presentar 185 candidats, únicament un 7% dels sol·licitants han estat seleccionats en un procés altament competitiu. Entre els investigadors elegits es troben els guardonats amb les prestigioses ajudes del Consell Europeu de Recerca ERC-Starting Grant i Consolidator Grant, com el mateix Samuel Sánchez, així com dos guardonats amb el Premi Princesa de Girona, entre els quals també es troba Samuel i diversos investigadors del Programa Ramón i Cajal.

Un referent europeu en nanomotors

Samuel Sánchez Ordóñez, nascut a Terrassa el 1980, és llicenciat i doctor en química per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha realitzat estades de recerca a la Universitat de Twente (Països Baixos), l’International Center for Young Scientists (Japó), el National Institute for Materials Science (Japó) o el Leibniz Institute for Solid State and Materials Research de Dresden (Alemanya).

També ha estat investigador del prestigiós Institut Max Planck de sistemes d’intel·ligència, a la ciutat de Stuttgart (Alemanya), i des de 2015 forma part de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), on desenvolupa les seves funcions com a investigador ICREA liderant el seu propi grup d’investigació, anomenat “Smart nano-bio-devices“. Actualment, a més, és sotsdirector d’Internacionalització de l’IBEC.

Entre moltes altres distincions, Samuel Sánchez ha guanyat el Premi MIT a Innovador menor de 35 anys (2014), el Premi Fundació Princesa de Girona a la Recerca Científica (2015) i el Premi Nacional de Recerca al Talent Jove (2016). En 2019 va ser guardonat amb la prestigiosa “Consolidator Grant” del Consell Europeu de Recerca (ERC). Amb el seu projecte i-NANOSWARMS, mitjançant el qual Sánchez i el seu equip estudiaran el comportament col·lectiu de nanorobots capaços d’autopropulsar-se, i estudiar així la seva possible aplicació per a l’administració de fàrmacs i per al diagnòstic d’imatge.

Samuel espera poder aportar a l’Acadèmia el seu perfil internacional, la seva passió per la ciència, per la comunicació científica i obstinació per desenvolupar ciència d’excel·lència. A més, té un gran interès a ser un referent per a joves investigadors i ajudar-los en la seva carrera científica.

► Més informació: web de l’IBEC [+]