El PCB obté l’acreditació com a membre de la Xarxa d’Unitats de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i)

By 27 de juny de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 27.06.2012

El Parc Científic de Barcelona (PCB) ha superat el procés d'avaluació —engegat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT)– per formar part de la Xarxa d'Unitats de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) fins al 2014. Aquesta acreditació és un reconeixement a la tasca duta a terme pel PCB durant la darrera dècada en l'àmbit de la divulgació de la ciència, el foment de vocacions científiques i les accions de comunicació adreçades a la difusió dels resultats d'R+D+i. El PCB esdevé el primer parc científic de tot l'Estat espanyol acreditat com a membre d'aquesta xarxa.

La UCC+i del Parc Científic de Barcelona integra les activitats presencials de divulgació i educació no formal que s’ofereixen des de la Direcció Tècnica de Difusió de la Ciència i les acciones de comunicació adreçades als mitjans dutes a terme des de la Direcció de Comunicació i Relacions Corporatives. Durant els seus 10 anys d’activitat el nombre de participants ha superat les 30.000 persones.

Les UCC+i són un dels principals agents en la difusió i divulgació de la ciència i la innovació a Espanya, i constitueixen un servei clau per millorar i incrementar la formació, la cultura i els coneixements científics dels ciutadans. Segons estableix el aquestes tenen tres àrees fonamentals d’actuació: divulgació científica (activitats a la disposició de centres educatius i ciutadans); comunicació científica (actuacions dirigides a mitjans de comunicació) i educació científica (accions específiques per a la comunitat educativa: primària i secundària).

La Xarxa d’UCC+i té per objectiu fomentar l’intercanvi d’experiències i la recerca de sinèrgies entre entitats, la qual cosa millora la qualitat dels productes i serveis de les UCC+i i promou l’optimització de recursos. Al es poden conèixer els membres existents a la xarxa de tot l’Estat. Pel que fa a Catalunya, a la pàgina oficial actualment s’hi reconeixen deu unitats corresponents al Centre d’Investigació Cardiovascular (CSIC-ICCC), la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Centre de Recerca en Sanitat Animal (CRESA), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), el Parc Científic de Barcelona (PCB), la Fundació Privada del Centre de Regulació Genòmica (CRG), la Fundació Universitària Balmes, la Universitat de Girona (UDG) i l’ACCC.

Entre els avantatges i beneficis de ser membre acreditat de la Xarxa d’UCC+i destaquen: la preferència en la inscripció a les trobades i la formació específica per a Unitats de Cultura Científica i de la Innovació engegada des de la FECYT; poder fer ús de la imatge de la Xarxa en tots els materials i activitats engegats des de la UCC+i; la inscripció a l’àrea institucional de la web ComCiRed, punt de trobada per a intercanvi d’informació i recursos dels membres de les xarxes de divulgació i comunicació coordinades per FECYT; i obtenir puntuació extra en la modalitat corresponent de la Convocatòria d’Ajudes del Programa de Cultura Científica i de la Innovació gestionada per l’FECYT.

Per a més informació sobre la UCC+i del PCB:
Per a més informació sobre les UCC+i -FECYT: