El PCB i CatalunyaCaixa conviden els ciutadans a fer recerca a CX La Pedrera

By 7 de novembre de 2011No Comments
 07.11.2011

El PCB i CatalunyaCaixa conviden els ciutadans a fer recerca a CX La Pedrera

Aquest dissabte 5 de novembre ha començat a CX La Pedrera la 6a edició de Fes Recerca!, un cicle de tallers d'experiments oberts al públic organitzat pel Parc Científic Barcelona (PCB) amb el suport de l'Obra Social de CatalunyaCaixa, i la col·laboració del Ministeri de Ciència i Innovació a través de l'FECYT i de la Xarxa de Referència en Biotecnologia de Catalunya (XRB).

Per 6è any consecutiu, investigadors de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) –ubicat al PCB– i de la Universitat de Barcelona traslladen part del seu laboratori a aquest emblemàtic espai amb l’objectiu de fomentar la interacció amb el públic i donar-li l’oportunitat de participar en alguns dels seus experiments, amb els mateixos instruments i materials amb què fan el seu treball habitualment.

En aquesta edició hi ha quatre propostes diferents que permetran al públic conèixer les fases que segueix el procés de desenvolupament d’un nou medicament; analitzar diverses mostres d’ADN per esbrinar qui ha estat l’autor d’un crim; apropar-se a les tècniques de l’enginyeria genètica, i elaborar un nou fàrmac per tractar l’Alzheimer.

Tot i que s’adreça especialment a la gent jove, es tracta d’un espai obert a tots els ciutadans. L’activitat és gratuïta i tindrà lloc tots els dissabtes de novembre d’11:00h a 13:00h a CX La Pedrera. Els mateixos tallers s’oferiran també entre setmana per a la comunitat educativa a l’OpenLAB del PCB.

Fes Recerca! forma part del programa “Recerca en Societat” del Parc Científic Barcelona, que organitza 120 activitats de divulgació científica en què participen prop de 6.000 persones cada any. El seu objectiu és apropar el món de la recerca a la societat, millorar la cultura científica dels ciutadans i fomentar vocacions científiques entre els joves.

Els tallers Fes Recerca! es duen a terme per 6è any consecutiu amb el suport l’Obra Social de CatalunyaCaixa dins la línia d’actuació d’R+D+I que manté l’entitat per potenciar la recerca, el desenvolupament tecnològic, la innovació i la modernització tecnològica.

Per a més informació: www.pcb.ub.cat/fesrecerca