Sense categoria

Epigenètica per entendre malalties com el càncer, la leucèmia o l’esclerosi múltiple

By 19 de maig de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 19.05.2011

El projecte Consolider Epigenètica ha reunit als millors grups de recerca de l'Estat espanyol que treballen en aquest camp. Entre els participants, hi ha dos laboratoris que pertanyen a instituts ubicats al Parc Científic Barcelona: el grup de Marian Martínez Balbás de l'Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC), i el de Fernando Azorín de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i de l'IBMB-CSIC.

La reunió final del projecte Consolider Epigenètica, que té suport del Ministeri de Ciència i Innovació, s’ha celebrat a Barcelona els dies 12 i 13 de maig i ha servit per recollir els resultats obtinguts pels grups participants en els darrers quatre anys, mostrar al comitè científic assessor i a la comunitat científica —més de 200 participants— els darrers descobriments en aquest camp i la seva implicació per a la recerca biomèdica, i establir les bases de nous projectes de recerca.

El projecte Consolider Epigenètica ha reunit als millors grups de recerca de l’Estat espanyol que treballen en aquest camp. Els laboratoris participants són els de Miguel Beato, Luciano Di Croce i Thomas Graf del CRG; Marian Martínez Balbás de l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC); Fernando Azorín de l’Institut de Recerca Biomèdica i de l’IBMB-CSIC; Manel Esteller de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) i Miguel Ángel Peinado de l’Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer (IMPPC), tots ells a Barcelona; a més dels de Gerardo López-Rodas de la Universitat de València i José Carlos Reyes del Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CSIC de Sevilla.

Per a més informació