L'obertura de la convocatòria per participar a la 2a edició de l'Open Innovation Forum es va anunciar durant l'acte de presentació de l'Informe Biocat 2017 (Foto: Biocat).
 22.03.2019

Engeguen les trobades de l’Open Innovation Forum

Després de l’èxit de la primera edició, torna de nou l'Open Innovation Forum, un programa d'innovació oberta que dóna l'oportunitat a empreses de llançar els seus reptes d'innovació i obtenir propostes de solucions de la mà de grups i centres de recerca. El proper dimecres 3 d'abril tindrà lloc, al CaixaForum Barcelona, la primera de les jornades programades per al 2019. La segona trobada de reunions B2B tindrà lloc el dia 11 de juliol al Parc Científic de Barcelona, una de les entitats que donen suport aquesta iniciativa estructurada en sis àmbits de coneixement: salut, alimentació, química, biotec/tecmed, cosmètica i energia.

L’Open Innovation Forum està obert a empreses catalanes amb necessitats d’innovació o amb interès per explorar noves oportunitats de negoci, i a grups de recerca de les universitats i centres tecnològics que vulguin aplicar la seva investigació al teixit empresarial català. Durant el 2019 s’organitzaran diversos actes per tal que, tant empreses com solucionadors, puguin trobar-se cara a cara. En aquesta primera jornada ja hi ha 40 reptes registrats. Per participar-hi cal registrar-se a la plataforma online del programa.

La plataforma es mantindrà oberta durant tot l’any. Les empreses o agents interessats que vulguin participar en altres jornades poden enviar la seva proposta fins al proper mes de desembre. Una comissió valorarà aquests reptes i escollirà els més rellevants, que rebran feedback sobre possibles solucions -per part de centres de recerca d’universitats i agents d’innovació- i seran convocats a trobades amb els solucionadors.

L’Open Innovation Forum està organitzat per Biocat, la Fundació Bosch i Gimpera, la Universitat Pompeu Fabra, UPF Ventures, la Universitat Autònoma de Barcelona, el Parc de Recerca UAB, la Universitat Politècnica de Catalunya, IDIBELL i ACCIÓ. El programa compta amb el suport del Parc Científic de Barcelona, Obra Social “la Caixa” i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

La primera edició de l’Open Innovation Forum es va celebrar a la Fira de Barcelona (Gran Via) el 5 d’octubre de 2017. A la trobada hi van assistir 150 participants de 54 organitzacions que van dur a terme 131 reunions per plantejar 76 reptes.