Engega a San Diego la BIO 2014, la convenció del sector biotecnològic més important del món

By 23 de juny de 2014novembre 16th, 2020No Comments
BIO Chicago 2013. Foto: Biocat.
 23.06.2014

Sota el lema Connect, partner and innovate, la ciutat nord-americana de San Diego acollirà des de avui fins dijous la propera edició de la BIO International Convention (BIO), la trobada de partenariat més important del sector biotecnològic internacional. Més d'una setantena de professionals d'empreses i institucions de la BioRegió de Catalunya participaran a la fira, entre les que hi ha l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), IProteos i Intelligent Pharma, amb seu al Parc Científic de Barcelona.

La BioRegió de Catalunya disposarà d’un espai propi dintre del pavelló espanyol, on seran presentes 22 empreses catalanes –entre elles iProteos– i 4 institucions: l’IRB Barcelona, ACCIÓ, l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa; el Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i Biocat, encarregada de coordinar la delegació catalana a la BIO per vuitè any consecutiu. Complementàriament als integrants de la delegació, Intelligent Pharma serà una de les altres empreses catalanes que participaran a la convenció.

L’envergadura de la BIO International Convention i el perfil dels participants garanteixen que les empreses i entitats de recerca que hi acudeixen hi trobaran múltiples oportunitats de negoci i col·laboració. Com en passades edicions, totes les empreses i entitats participants a la BIO podran concertar reunions de partnering one-to-one amb els assistents a la convenció. Del total d’empreses que conformen la delegació catalana, 16 hi participaran amb aquesta modalitat, posada en marxa, per primer cop, per Biocat i l’ICEX.

El 28% del pipeline biotecnològic dels EUA

La convenció anual de la Biotechnology Industry Organization (BIO) és la reunió empresarial internacional més important del món en l’àmbit de la biotecnologia. Cada any la convenció reuneix més de 10.000 delegats en una ciutat nord-americana diferent, un terç dels quals procedeixen d’un ventall de més de 60 països. A l’edició 2013 la fira va comptar amb 1.722 expositors i va generar 25.573 reunions de partnering one-to-one entre els 13.594 directius de les empreses biotec participants.

Enguany la fira torna a Califòrnia, l’estat que ha rebut més finançament dels Instituts Nacionals de la Salut (NIH) durant el 2013 i on hi ha un dels tres principals clústers de ciències de la vida dels Estats Units i un 28% del pipeline biotecnològic. L’activitat es concentra a les zones de San Diego i San Francisco, particularment en los sectors de productes biofarmacèutics, biotecnologia industrial i biocombustibles, dispositius mèdics i de diagnòstic, entre otros.

Califòrnia alberga un dels tres principals clústers de ciències de la vida dels Estats d’Units i un 28% del pipeline biotecnològic. L’activitat es concentra, sobretot, a les zones de San Diego i San Francisco, destacant en els àmbits dels productes biofarmacèutics, la biotecnologia industrial, els biocombustibles o els dispositius mèdics i de diagnòstic, entre d’altres.

● Participació de l’IRB Barcelona a la BIO 2014 [+ info]
● Delegació catalana, coordinada per Biocat [+ info]