Sense categoria

Els reptes de la Responsabilitat Social Corporativa des d’una perspectiva global

By 16 de maig de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 16.05.2012

Del 7 a l'11 de maig del 2012, a la sala d'actes de la Geòrgia State University d'Atlanta (Estats Units), va tenir lloc la jornada «Responsabilitat Social Corporativa i Empresa Social des d'una perspectiva internacional», organitzada pel Centre d'Investigació d'Economia i Societat (CIES)– amb seu al Parc Científic de Barcelona– i la Geòrgia State University. El fòrum va brindar l'oportunitat d'establir un espai per a la reflexió i el debat sobre la implementació de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC), un dels principals desafiaments d'aquest segle.

A la jornada hi van intervenir destacades personalitats de l’àmbit de l’RSC i de l’Empresa Social de diversos països, com ara Isabel Vidal, presidenta de la Fundació CIES i catedràtica (EU) de Teoria Econòmica de la Universitat de Barcelona; Ramón Mullerat, expresident del Consell de Col·legis d’Advocats de la Unió Europea i de la Comissió de Responsabilitat Social de l’Empresa de la International Bar Association; Victor Pestoff de l’Erswta Skondal University de Suècia; i Steve Olson, director del Center for Ethics and Coporate Social Responsibility de la Geòrgia State University.

En la trobada es van analitzar les diferents estratègies d’RSC que estan implementant les empreses americanes, així com les noves tendències, gestió i rendició de comptes en les empreses socials als contextos internacionals.

En el marc de la jornada va tenir lloc la presentació de les experiències en RSC de Coca-Cola Company, Interface, Starbucks Corporation i la intervenció de directius de companyies nord-americanes que van explicar les mesures que estan adoptant per abordar les conseqüències socials de les seves activitats. A l’acte hi van participar representants de les empreses socials Goodwill Industries, Points of Light i The Community Foundation, entre d’altres.

El Centre d’Investigació d’Economia i Societat i la Geòrgia State University d’Atlanta també van acordar renovar el conveni de cooperació acadèmica fins a l’any 2015. El seu objectiu és el foment de la Responsabilitat Social Corporativa i de les Empreses Socials al món, mitjançant l’intercanvi d’investigacions i la transmissió de coneixement a través del desenvolupament de seminaris, conferències, accions formatives, intercanvi de professors i estudiants de postgrau.