El Parc Científic de Barcelona acollirà la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB

By 15 de maig de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 15.05.2012

La Universitat de Barcelona i la Fundació per a la Sostenibilitat Energètica i Mediambiental (FUNSEAM) van signar ahir un acord per crear la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la Universitat de Barcelona. La Càtedra –que desenvoluparà les seves activitats en el marc de l'Institut d'Economia de Barcelona (IEB)– tindrà la seu al Parc Científic de Barcelona, i la Fundació Bosch i Gimpera en farà la gestió econòmica.

La Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB durà a terme un programa de recerca centrat en el seu àmbit d’actuació: crearà un grup permanent de recerca, impulsarà la mobilitat d’investigadors i organitzarà trobades científiques nacionals i internacionals.

Entre les activitats concretes que es volen desenvolupar hi ha impulsar un simposi sobre sostenibilitat energètica i mediambiental i un taller també sobre aquesta temàtica; elaborar una col·lecció de documents de treball sobre els temes de recerca objecte de la Càtedra; i finançar programes de professors visitants, programes postdoctorals i projectes de recerca.

FUNSEAM es va crear el setembre de l’any passat i en formen part les entitats següents: Fundació ACS, CEPSA, CLH, Enagás, Endesa, FCC Energía, Gas Natural Fenosa, HC Energía i la Fundació Repsol. L’objectiu de la fundació és investigar sobre els aspectes econòmics, mediambientals i socials relacionats amb la producció, el subministrament i l’ús de l’energia necessària per mantenir el desenvolupament i benestar socials.

Imatge: El vicerector de Relacions Internacionals i adjunt al rector, Carles Carreras, i el president de FUNSEAM, Antoni Llardén, en l’acte de signatura de l’acord .