Elisabeth Engel i Gabriel Gomila (Foto: IBEC).
 16.03.2023

Elisabeth Engel i Gabriel Gomila de l’IBEC reben la distinció ICREA Acadèmia

Elisabeth Engel i Gabriel Gomila -que compaginen el lideratge de dos grups a l’IBEC amb la seva activitat docent a la UPC i la UB, respectivament- han rebut la distinció ICREA Acadèmia en la categoria de Ciències de l’Enginyeria. El programa, finançat pel Departament de Recerca i Universitats amb 7,5 M€, fa possible la dedicació prioritària a l’activitat investigadora del professorat universitari, amb la finalitat de contribuir a retenir el talent del nostre país. Els 23 guardonats i 17 guardonades en aquesta convocatòria rebran 40.000 euros anuals cadascun durant un període de 5 anys per augmentar l’impacte i la projecció internacional de la seva recerca.

Elisabeth Engel lidera el grup de recerca de Biomaterials per Teràpies Regeneratives de l’IBEC i és catedràtica al Departament de Ciència de Materials i Enginyeria de la Universitat Politècnica de Barcelona (UPC). “Aquest premi representa el reconeixement de molts anys de recerca del grup i ens dona més temps per intensificar la recerca i poder ser més competitius”, declara la Dra. Engel.

Gabriel Gomila lidera el grup de recerca de Caracterització bioelèctrica en la nanoescala, i és catedràtic al Departament d’Enginyeria Electrònica i Biomèdica de la Universitat de Barcelona (UB). Es tracta del segon cop que l’investigador guanya aquest reconeixent, que ja va rebre per primer cop el 2014. “Aquesta distinció és un reconeixement a la tasca desenvolupada pel grup de recerca als darrers anys, i ens motiva a continuar treballant per aconseguir avenços destacats en el nostre camp de recerca”, apunta el Dr. Gomila.

Un total de 40 professors i professores de tots els àmbits del coneixement del sistema universitari català han estat seleccionats en la catorzena edició dels ajuts ICREA Acadèmia, concedits per la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA). D’aquests 40 professors/es, 37 provenen d’universitats públiques i 3 de privades, les quals han participat per primera vegada.

El professorat seleccionat en la convocatòria 2022 dels ajuts ICREA Acadèmia rebrà 40.000 euros anuals cadascun durant un període de 5 anys. Aquests ajuts estan destinats exclusivament al professorat universitari que està impartint docència i que es troba en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora. El Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat afavoreix amb aquesta línia de suport la tasca investigadora del professorat que desenvolupa la seva activitat en alguna de les universitats públiques i privades catalanes, amb la finalitat de millorar l’impacte de la recerca a les universitats del conjunt del país.

» Més informació als webs del Departament de Recerca i Universitats [+] i l’IBEC [+]