Mateusz Biesaga, Xavier Salvatella, Judit Anido i Denes Hnisz (Foto: Nuage Therapeutics).
 14.03.2023

El CDTI Innovación i Asabys Partners inverteixen en la startup Nuage Therapeutics

El CDTI Innovación, a través del programa Innvierte, conjuntament amb Asabys Partners, a través del fons Sabadell Asabys Health Innovation Investments, han aconseguit un acord amb els socis de Nuage Therapeutics per invertir en la startup. L’aportació compromesa pel CDTI és de 450.000 euros. Amb aquesta injecció de capital, la biotecnològica, amb seu al Parc Científic de Barcelona, vol avançar en el desenvolupament de la seva tecnologia per acostar el seu primer producte terapèutic a pacients oncològics.

Nuage Tx va néixer el 2021 com a spin-off de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), promoguda pel Dr. Xavier Salvatella i el Dr. Mateusz Biesaga, de l’IRB Barcelona; el Dr. Denes Hnisz, del Max Planck Institute for Molecular Genetics a Berlín; i la Dra. Judit Anido, científica i emprenedora amb experiència en la creació i desenvolupament d’empreses biotecnològiques.

La companyia està desenvolupant nous fàrmacs dirigits a dianes terapèutiques considerades inabordables fins avui per la indústria farmacèutica a causa de la seva falta d’estructura. Aquestes dianes terapèutiques són conegudes com a Proteïnes Intrínsecament Desordenades (PIDs) i s’han relacionat en nombroses ocasions amb malalties amb necessitats mèdiques no cobertes, com ara el càncer.

El primer programa de Nuage Tx té com a objectiu desenvolupar, mitjançant la seva tecnologia, un nou fàrmac potent i selectiu dirigit a pacients amb determinats tipus de càncer de pròstata.

» Més informació en aquest enllaç [+]