L'investigador de l'IBEC, Eduard Torrents (Foto: IBEC).
 07.09.2018

El projecte BiofilmChip un nou èxit de l’IBEC al programa Caixaimpulse

El projecte BiofilmChip d’Eduard Torrents, investigador de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) en el PCB, ha estat seleccionat en la quarta convocatòria de Caixaimpulse. És la segona proposta de Torrents que obté el suport financer d'aquest programa, i la sisena de l'institut.

L’objectiu del projecte ‘BiofilmChip: personalized treatment for biofilm infections’ –en què també col·laborarà el grup Nanobioengineering de Josep Samitier– és desenvolupar unmicroxip de diagnòstic fàcil d’utilitzar que permet que els bacteris formadors de biopel·lícules creixin in vitro, permetent als metges avaluar l’eficàcia de diversos antibiòtics i determinar el millor tractament individualitzat per a pacients infectats amb microorganismes.

És la segona vegada que l’Eduard obté el suport de CaixaImpulse, una iniciativa promoguda per l’Obra Social ”la Caixa” i Caixa Capital Risc amb la col·laboració de EIT Health que busca impulsar la creació de productes i empreses que generin valor per a la societat, en l’àmbit de les ciències de la vida i de la salut. En aquesta edició es van atorgar 20 projectes entre Espanya i Portugal, seleccionats entre d’un total de 85 projectes presentats.

Des del seu origen, el programa ha finançat un total de 58 projectes, i sis de les set propostes presentades per l’IBEC han estat seleccionades.

► Més informació al web de l’IBEC [+]