El PCB signa un acord de cooperació amb el Riyadh Techno Valley

By 31 de març de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 31.03.2009

El PCB signa un acord de cooperació amb el Riyadh Techno Valley

El Parc Científic de Barcelona (PCB) i el Riyadh Techno Valley (), vinculat a la King Saud University (KSU) d'Aràbia Saudí, han signat avui dimarts, 31 de març un conveni de cooperació que defineix diverses fòrmules per facilitar l'intercanvi de coneixements, fomentar l'emprenedoria en l'àmbit acadèmic i impulsar ,de forma conjunta, projectes de col·laboració en recerca i activitats de formació. El conveni, que s'ha dut a terme després de la visita que el PCB va fer fa unes setmanes al RTV, ha estat rubricat pel director general del Parc Científic de Barcelona, Fernando Albericio, i el rector de la King Saud University, Professor Abdullah Al-Othman.

Aquest conveni s’emmarca dins de l’acord general de col·laboració en matèria d’educació superior i investigació que aquesta setmana han signat a Madrid la ministra de Ciència i Innovació d’Espanya, Cristina Garmendia, i el ministre d’Educació Superior d’Aràbia Saudí, Khaled bin Mohamed. Aquest acord, fruit de la voluntat de cooperació i les bones relacions existents entre tots dos països, té com a objectiu fomentar l’intercanvi, l’especialització postdoctoral i l’accés i ús compartit de grans instal·lacions científiques i centres de recerca en ambdós països. Els dos ministres han expressat a més, l’interès mutu per fomentar la col·laboració científica en l’àmbit de l’aprofitament de recursos naturals i la biomedicina.

El conveni signat entre el PCB i el RTV centra el seu àmbit d’actuació en la prestació de serveis de consultoria i assessorament per part del PCB per a la identificació de projectes de recerca que tinguin un interès comercial, així com en la creació d’un programa de beques per impulsar aquests projectes.

L’acord amb el RTV també preveu la creació de programes de formació per reforçar la cultura emprenedora en l’àmbit acadèmic. Aquesta iniciativa té el suport de l’Institut de Formació Continua o Life Long Learning Institute de la Universitat de Barcelona ( ). Un altra fórmula de col·laboració prevista en el conveni és la creació de laboratoris “satèl·lit” als campus del RTV per promoure la cooperació PCB-RTV en projectes conjunts de recerca, així com per facilitar l’estada i contractació d’investigadors i professors visitants, i l’organització de seminaris i cursos de formació.