D'esquerra a dreta, Pilar Rodríguez i Laura Casares a un dels seus tallers.
 17.04.2015

El PCB participa a Novum 2015, la 9a edició del Festival de Ciència, Tecnologia i Innovació

Els dies 25 i 26 d’abril la plaça de Glòries es transformarà en un immens laboratori on grans i petits podran viure la ciència, la tecnologia i la innovació en primera persona, i gaudir de les diverses activitats programades a la novena edició del Festival de Ciència, Tecnologia i Innovació: Novum 2015. El Parc Científic de Barcelona (PCB) participarà, un any més, en aquest punt de trobada i interacció entre científics, artistes, estudiants, emprenedors i ciutadans.

La Festa –que enguany canvia d’escenari i es trasllada del Parc de la Ciutadella al Disseny Hub Barcelona– és una de les cinc activitats que s’hi desenvoluparan en el marc de Novum 2015, promogut per l’Ajuntament de Barcelona amb l’objectiu de generar nous ecosistemes que permetin  la creativitat i l’intercanvi i de coneixement a l’àmbit de l’art, la recerca i l’empresa com a motor de desenvolupament del país.

El Parc Científic de Barcelona serà present a l’esdeveniment mitjançant el grup de Dinàmica integrativa de cèl·lules i teixits de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) amb la proposta ‘Les cèl·lules fan força!’, que es desenvoluparà el dissabte, des de les 16.00 h fins a les 18.00 h, a la Carpa Curie instal·lada a la plaça de les Glòries.

L’activitat, coordinada per Miriam Martinez de Difusió de la Ciència del PCB, serà conduïda per les investigadores de l’IBEC Laura Casares i Pilar Rodríguez, que duran a terme experiments interactius per mostrar com es produeix la transmissió de forces entre cèl·lules durant la migració –uns processos habituals en condicions tant fisiològiques com patològiques– i com ho fan al seu laboratori per mesurar-les.

Novum 2015 està organitzat per la Direcció de Creativitat i Innovació de l’Institut de Cultura de Barcelona amb l’objectiu de promoure la creativitat i la innovació a Barcelona.

A l’esdeveniment hi col·laboren universitats, centres de recerca i altres agents de la ciutat i compta amb un programa estructurat en cinc àmbits; a més de La Festa s’hi desenvoluparan quatre iniciatives més: Ciència ciutadana (del 14 al 30 d’abril a La Virreina); Arts i interferències (del 14 al 30 d’abril al Disseny Hub Barcelona, MACBA, Museu Picasso i Mobile World Center); Mostra audiovisual (del 17 al 19 d’abril al Disseny Hub Barcelona) i Novum Pro (del 15 al 24 d’abril al Disseny Hub Barcelona, Saló de Cent, Parlament de Catalunya i CosmoCaixa).