El PCB participa a la 27a Conferència Mundial de Parcs Científics i Tecnològics

By 31 de maig de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 31.05.2010

El PCB participa a la 27a Conferència Mundial de Parcs Científics i Tecnològics

El Parc Científic Barcelona (PCB) ha participat activament en la 27a Conferència Mundial de Parcs Científics i Tecnològics celebrada a finals d'aquest mes a Daejeon (Corea), que, sota el lema "Global Green Growth", ha centrat aquesta edició en impulsar el creixement sostenible i ha reunit a més de 1.000 delegats procedents dels 70 països que integren l'Associació Internacional de Parcs Científics (IASP). L'acte d'inauguració es va dur a terme el dia 24 de maig, i va anar a càrrec de Joan Bellavista –president de la IASP i delegat del President del PCB– i del primer ministre de la República de Corea, Chung Un-Chan.

En representació del PCB van assistir-hi el director general del Parc Científic Barcelona, Fernando Albericio, i el Director de Recerca i Innovació del PCB, Jesús Purroy, que van impartir conjuntament la conferència “Barcelona Science Park, from knowledge to innovation”, per explicar el model de parc científic impulsat des del PCB, que inclou la presència d’investigadors del sector públic i empreses, així com una àmplia oferta de serveis de suport a la recerca (unitats científicotecnològiques), dotats de potents infraestructures.

En l’acte d’inauguració, el president de la IASP, Joan Bellavista, va destacar la creixent presència dels Parcs en les polítiques públiques i en les inversions privades en recerca i innovació dels països avançats, i cada cop més també en els països emergents. També va indicar que al llarg d’aquests darrers dos anys de crisi econòmica el Parcs han experimentat un creixement d’un 6%, un fet que demostra l’expansió progressiva de les seves infrastructures, serveis, universitats que hi estan vinculades, empreses i activitats de transferència.

Les sessions plenàries van comptar amb la presència de dos premis Nobel: Robert Grubbs, professor del California Institute of Technology, i Leo Esaki, president del Yokohama College of Pharmacy i de la Science and Technology Promotion Foundation of Ibarakii Així mateix, a la cita va assistir també Bjorn Lomborg, escritor i professor de L’Escola de Negocis de Copenhage, conegut internacionalment per la seva activitat en l’àmbit de l’avaluació mediambiental.