Sense categoria

By 1 d'octubre de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 01.10.2007

El PCB i la UB ampliaran la cooperació en matèria de recerca amb Andorra

El rector de la UB Màrius Rubiralta, el director general del Parc Científic de Barcelona, Fernando Albericio i el director del Centre de Barcelona de l' Jordi Guillamet, ubicat al PCB, es van reunir el passat 28 de setembre amb una delegació del Govern andorrà, encapçalada pel ministre Portaveu de Cultura i Ensenyament Juli Minoves, el director de Recerca Marc Jover i el rector de la Universitat d'Andorra Daniel Bastida, per ampliar la col·laboració que, des de fa anys, existeix entre la UB i el Govern d'Andorra, i definir nous projectes de cooperació en matèria de recerca.

Durant la reunió de treball que van mantenir les dues delegacions a Andorra, es va acordar que el Centre d’Estudis de la Neu i la Muntanya d’ Andorra (CENMA) compartirà les futures instal·lacions del Port d’Envalira, on està previst que s’ubiqui en breu, amb els investigadors de la UB. Aquest espai, situat a 2.500 m d’alçada, albergava fins fa poc una emissora de ràdio, i, segons les previsions, estarà operatiu a partir de l’any vinent.

La iniciativa permetrà posar en marxa diversos projectes de recerca entre la UB i el Govern andorrà relacionats amb l’estudi del clima i els riscos geològics, en què participaran científics del del PCB, que dirigeix Xavier Rodó, i de la UB, com l’investigador Joan Manuel Vilaplana de la Facultat de Geologia, els quals també van estar presents a la reunió.

Aquest acord és un exemple de l’interès existent per part de les dues delegacions per potenciar la cooperació en projectes de recerca entre el Govern i la Universitat, un objectiu que també reflecteix el fet que el centre a Barcelona de l Institut d’Estudis Andorrans s’hagi traslladat de les dependències de l’antic edifici històric de la UB al Parc Científic de Barcelona, on es troba ubicat des del mes de gener d’enguany.