8a Jornada Catalana de Supercomputació al PCB

By 26 de setembre de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 26.09.2007

8a Jornada Catalana de Supercomputació al PCB

El Centre de Supercomputació de Catalunya () organitza el dia 27 de setembre la Jornada Catalana de Supercomputació (JOCS), que se celebrarà de 9 a 14 hores a l'Auditori Antoni Caparròs del Parc Científic de Barcelona. El tema en què se centrarà la Jornada en aquesta vuitena edició serà la recerca sobre el canvi climàtic. L'acte comptarà amb la presència del director general de Recerca de la Generalitat de Catalunya Ramón Moreno, el director general del Parc Fernando Albericio i el vicerector de recerca de la UB Marçal Pastor. La cloenda anirà a càrrec de Xavier Rodó, director del del PCB.

La JOCS és un fòrum biennal obert a investigadors i gestors de recerca, on es presenten l’estat i els reptes de diverses àrees de coneixement que usen tecnologies de computació d’altes prestacions. El propòsit d’aquesta nova edició és donar a conèixer com la supercomputació és una eina útil per a la gestió de dades i l’obtenció de resultats en l’estudi del clima, a través dels treballs de recerca que s’estan duent a terme en diversos camps de la ciència.

Els ponents que participen enguany en el programa són: Pedro Jiménez-Guerrero, investigador del grup de Ciències de la Terra del Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNC), Ileana Bladé, del Departament d’Astronomia i Meteorologia de la Universitat de Barcelona (UB), Javier Sigró, del Grup de Recerca del Canvi Climàtic de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Miguel González, del Departament de Química i Física de la UB, Konstantin Neyman, investigador ICREA en el Departament de Física i Química de la UB, Ildefonso Cuesta, del Departament d’ Enginyeria Mecànica de la URV i Jordi Cunillera, del Servei Meteorològic de Catalunya. Jordi Torra, del Departament d’Astronomia i Meteorologia de la UB, i Santiago Olivella, de l’Institut d’Investigacions Químiques i Ambientals de Barcelona (IIQAB-CSIC), intervindran com a moderadors.

Més informació: Dirigir-se al CESCA; tel. 93 205 64 64 o enviar un e-mail a promocio@cesca.es