Sense categoria

El PCB acull la presentació de l’obra de teatre científic ‘Pensaments Secrets’

By 13 de juny de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Foto: © Parc Científic de Barcelona.
 13.06.2014

El PCB acull la presentació de l’obra de teatre científic ‘Pensaments Secrets’

Després del gran èxit de Copenhaguen, ahir 12 de juny l'Auditori del Parc Científic Barcelona va acollir la presentació en primícia d'una altra proposta de teatre científic ‘Pensaments Secrets' de David Lodge, que aborda el dilema de la consciència humana i reprèn la cèlebre tesi del físic i escriptor anglès C.P Snow sobre les dues cultures –científica i humanística– condemnades a enfrontar-se, però també a atreure's. A la trobada hi van participar l'actriu Mercè Pons, coprotagonista amb Àlex Casanovas de la peça teatral; Lluís Soler, director, i els productors Jordi Roigé i Llorenç Rafecas, director tècnic de la biotecnològica Enantia, ubicada al PCB, que ha estat també el traductor de l'obra al català.

Què ens mou, l’ànima o el cervell? El comportament de la consciència humana va despertar l’interès de Lodge després de llegir els treballs d’alguns experts, i en aquesta obra ens apropa a dues òptiques diferents d’analitzar-lo: la moral amb rerefons religiós i l’hedonista, que impulsa a gaudir dels plaers de la vida en el moment que es presenten. ‘Pensaments Secrets’ gira al voltant del conflicte entre els principis ètics dels personatges i la química sexual que s’estableix entre ells.

Ralph Messenger, un científic cèlebre i amoral, director de l’Institut de Ciència Cognitiva a la Universitat de Cheltenhan (Regne Unit) i Helen Reed, professora visitant d’Escriptura Creativa, una atractiva novel·lista amb fermes conviccions religioses que fa poc que és viuda, se senten atrets cap a una relació impossible. En Ralph intentarà seduir-la però també convèncer-la que la ment humana és un conjunt complex d’operacions lògiques, i no el territori misteriós que creu Helen, que només pot ser explorat des de les il·luminacions de la literatura i de la religió. Des del primer moment, l’espectador coneix de primera mà tots els ‘pensaments secrets’ dels protagonistes, que en Ralph grava per un experiment científic i la Helen escriu en un diari íntim.

‘Pensaments Secrets’ s’estrenarà el 17 de setembre de 2014, a la Sala Muntaner de Barcelona (amb un aforament limitat a 150 persones). Es programaran 6 setmanes de temporada, fins el 26 d’octubre, amb 30 funcions en total de dimecres a diumenge.

Vols ser protagonista de ‘Pensaments Secrets’?
Si vols fer-te’n col·laborador, mecenes, coproductor o assistir a l’estrena i posterior copa de cava amb l’equip consulta aquest

Per a més informació:
Llorenç Rafecas