El Parc Científic de Barcelona, una de les 36 entitats europees que participarà al projecte Transbio

By 29 d'abril de 2013novembre 16th, 2020No Comments
Imatge: Parc Científic de Barcelona.
 29.04.2013

El Parc Científic de Barcelona és una de les 36 entitats de França, Portugal i Espanya associades al projecte Transbio, recentment aprovat per la Comissió Europea per potenciar que la recerca en ciències de la salut es transfereixi al mercat. A la iniciativa –coordinada a Catalunya per Biocat, com a soci principal – també hi participaran el Parc de Recerca UAB i CataloniaBIO.

Emmarcat dins del Programa de Cooperació Territorial de l’Espai Sud-oest Europeu (), l’objectiu de Transbio és donar suport al desenvolupament regional a través del cofinançament de projectes transnacionals mitjançant el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (), el principal instrument de la Unió Europea per al desenvolupament de les regions menys afavorides.

Durant els propers dos anys, Transbio treballarà per unir centres de recerca, plataformes tecnològiques, universitats i empreses en una xarxa interdisciplinar que aconsegueixi transformar amb més eficàcia els resultats de la recerca en realitats econòmiques en l’àmbit de la biotecnologia i la salut.

Per aconseguir la fita, totes les entitats associades al projecte procedents de nou regions europees (Catalunya, Galícia, Illes Balears, València, Aquitània, Llemosí, Llenguadoc-Rosselló, Migdia-Pirineus i Lisboa) treballaran conjuntament creant un ecosistema innovador.

El projecte Transbio és la continuació d’, que entre 2009 i 2012 va facilitar nombroses accions i un impacte significatiu en l’entorn innovador de cinc regions (Catalunya, Migdia-Pirineus, Lisboa, Aquitània i València): una vintena de projectes cooperatius transnacionals, una cartografia de les plataformes tecnològiques relacionades amb la recerca de l’àmbit de les ciències de la vida, jornades científiques d’alt nivell, programes de formació per a joves investigadors, com ara la Summer School on Medicines (), més de 100 beques de formació i mobilitat, i l’intercanvi de bones pràctiques que s’han publicat en un llibre blanc.