La directora del Parc Científic Maria Terrades i la CEO de Hoop Carpool Paloma Martín
 03.10.2022

El Parc Científic de Barcelona i l’app Hoop Carpool llancen una iniciativa de carpooling per a la comunitat PCB

El Parc Científic de Barcelona i l’aplicació mòbil Hoop Carpool s’han aliat per oferir als usuaris i usuàries de la comunitat Parc que es desplacen en cotxe a les nostres instal·lacions una solució col·laborativa, responsable i econòmica per realitzar els seus trajectes: el carpooling.

La iniciativa pretén convertir el cotxe compartit en un nou hàbit, complementant la resta de solucions de transport públic ja existents. La pol·lució, el cost del carburant i l’escassetat d’aparcament són motius de pes per no viatjar sol en cotxe. Aquest projecte vol aconseguir que els cotxes que es desplacin al Parc ho facin més plens.

El nou model de carpooling a través de l’aplicació Hoop Carpool s’ha estrenat aquesta setmana, quan tots els usuaris i usuàries de la comunitat Parc que ho desitgin i s’hagin descarregat l’aplicació la podran començar a utilitzar amb un codi específic per la comunitat Parc per organitzar desplaçaments conjunts i compartir les despeses dels mateixos.

Amb l’aplicació en ús s’espera que cada usuari de la Comunitat PCB que s’apunti a la iniciativa estalviï prop de 2.500€ i pugui fer front a la pujada del cost del carburant, disminueixi l’ús energètic, trigui menys temps a arribar a la feina i estalviï gairebé 480 hores a l’any i, a més, estalviï més de 1.400 kg d’emissions de CO₂. Tot això tenint en compte que la mitjana de passatgers/cotxe és d’1,20 i que el projecte incidís en el 50% dels desplaçaments amb cotxe.

Segons Maria Terrrades, directora del Parc Científic, “l’aposta pel carpooling ens ajuda a alinear-nos amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS). Amb el carpooling treballem per aconseguir ciutats i comunitats més sostenibles, fem acció pel clima perquè eliminem cotxes buits de l’equació i contribuïm a millorar l’aire de la ciutat, fet que es tradueix en més salut i benestar”.

Per a Paloma Martín Benito, cofundadora i CEO de Hoop Carpool, “el carpooling arriba per resoldre una problemàtica greu per a empreses, persones i ciutats, derivada de l’excés de vehicles que ocasiona el fet que la taxa d’ocupació dels cotxes per motius laborals sigui de 1,1 persones per cotxe. Per fi ha arribat el moment que les persones trobin amb qui compartir cotxe, despeses, temps i emissions; viatjant així de manera més responsable i eficient. Gràcies al Parc Científic de Barcelona milers de persones estaran avançant en el bon camí, a més d’impactar directament en la reducció del trànsit que tant temps de vida ens resta, que es mitigaria a la majoria dels centres urbans només duplicant la taxa d’ocupació a 2.2 persones per cotxe.”

El carpooling és una iniciativa del Parc Científic de Barcelona amb Hoop Carpool i la col·laboració de l’Institut de Recerca Biomèdica IRB, l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya IBEC, la Fundació Bosch i Gimpera, el Centre Nacional d’Anàlisi Genòmica CNAG-CRG, Biocat i Qiagen, però resta obert a altres entitats que s’hi vulguin afegir.

3 d’octubre: Com començar a compartir cotxe

S’han de seguir aquestes tres passes

1. Descàrrega l’aplicació mòbil 📲 Hoop Carpool: https://apphoop.page.link/pcbdigital
2. Registra’t ✍ i introdueix el codi ComunitatPCB per a gaudir de promocions disponibles. Els usuaris de la Comunitat PCB podran compartir despeses sense comissions i els conductors podran guanyar fins a 20€ en xecs gasolina.
3. I comença a compartir cotxe per a millorar la teva qualitat de vida, la de la teva comunitat i el planeta 🌎.

Visita presencial de Hoop Carpool al Parc Científic de Barcelona

El 3 de novembre està programada una visita presencial de membres de l’equip de Hoop Carpool dedicada a donar a conèixer el servei i promoure el carpooling. Seran al vestíbul d’accés al Clúster II.