El Parc Científic de Barcelona i la Universitat René Descartes-Paris 5 celebren el primer simposi conjunt en biomedicina

By 30 de gener de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 30.01.2006

Investigadors del Parc Científic de Barcelona i de la Universitat René Descartes de Paris participaran en el conjunt sobre biomedicina que se celebrarà els propers dies 3 i 4 de febrer. Amb aquesta iniciativa, de caire multidisciplinari, es pretén donar a conèixer la recerca que es duu a terme a les dues institucions amb l'objectiu que es creïn futures col·laboracions. El simposi, de lliure assistència, tindrà lloc a l'Aula Fèlix Serratosa del PCB (c/ Josep Samitier, 1-5).

El simposi serà inaugurat el divendres 3 de febrer en un acte que comptarà amb la presència el rector de la UB Màrius Rubiralta, el director general del PCB Fernando Albericio i el director de la Unitat de Cristal·lografia i RMN biològica de l’«Institut des Sciences du Médicament» (IFR71), Arnau Ducruix. Aquesta trobada recull en el seu programa les intervencions d’investigadors que tenen el seu àmbit de treball en la recerca que es dóna en la interfície entre la biologia i la química, en la biologia molecular, la biologia cel·lular i la química mèdica.

Entre els investigadors del PCB, hi intervindran científics de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB), l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC) i les empreses Advancell, Merck i CrystaX. D’altra banda, els investigadors de la Universitat René Descartes de Paris provenen de cinc “instituts fédératifs de recherche”, institucions franceses que agrupen en un mateix entorn geogràfic laboratoris de distintes entitats que treballen al voltant d’una temàtica científica comuna, convergint-hi els diferents actors institucionals implicats en projectes científics estratègics.