Irene León, Pau Crosas, Carla Sandoval i Anna Morán (Foto: Parc Científic de Barcelona).
 17.04.2023

El Parc Científic de Barcelona atorga els premis Exporecerca Jove XXIV

Del 8 a l’11 de març la URL- La Salle va acollir la XXIV edició de l’Exporecerca Jove, una mostra de treballs d’investigació duts a terme per joves d’entre 12 i 19 anys. L’exposició, organitzada anualment per l’associació MAGMA, té com a objectiu promoure la recerca entre el jovent, potenciar l’intercanvi d’experiències i fomentar la participació en aquesta i altres fires i congressos d’àmbit nacional i internacional. El Parc Científic de Barcelona va lliurar tres premis, consistents en una estada al parc per poder visitar algun laboratori de recerca amb la participació dels guardonats als tallers Fes Recerca! del programa Recerca en Societat.

Els joves que van guanyar els premis atorgats pel Parc Científic de Barcelona han estat: Carla Sandoval i Anna Morán , de l’Institut El Cairat, pel seu treball “Estudi de les variables influents en la percepció sobre l’aplicació de la bioètica en l’inici de la vida”; Pau Crosas, de l’Institut Ramon Turró i Darder pel treball, “Les nanopartícules de plata al món dels bacteris”; i, per últim, Irene León, de l’Institut Pedralbes pel treball “Photocatalytic reforming of surgical face masks’microplastics into hydrigen synthesis using graphitic carbon nitride”.

Exporecerca Jove és una fira d’estands oberta al públic, on els participants presenten els resultats de la seva investigació mitjançant pòsters, gràfics i mitjans multimèdia, muntatge, maquetes, instrumental, etc. La mostra està impulsada i organitzada per MAGMA, Associació per a Promoure la Recerca Jove, una entitat juvenil catalana sense ànim de lucre d’àmbit estatal i amb seu a Barcelona i està integrada dintre de MILSET, federació internacional que promou la investigació entre el jovent.

Totes les edicions de l’Exporecerca Jove de MAGMA han estat una prova d’èxit i arrelament de la iniciativa. Un jurat acreditat procedent de diversos àmbits acadèmics i professionals avalua els treballs presentats i l’últim dia lliura els premis, consistents bàsicament en la participació dels seus autors en altres esdeveniments de caràcter internacional.

Enguany, la mostra ha comptat amb més de 170 joves procedents de territori nacional i internacional, que han exposat els seus treballs davant del públic i un jurat professional, per a un total de més de 2.000 persones.

El programa ha estat reconegut amb el Segell de Qualitat Educativa del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona (CIP) impulsat per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB), i compta amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació, i de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) de l’Ajuntament de Barcelona.