28.11.2014

El ‘Networking & Innovation Day’ es consolida com a espai de referència per potenciar la innovació oberta al Grup UB

Prop de 200 participants de 100 entitats públiques i privades es van reunir al Parc Científic de Barcelona (PCB) en el marc de la 2a edició del 'Networking & Innovation Day'. La jornada va estar organitzada per la Universitat de Barcelona (UB), la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), els Centres Científics i Tecnològics de la UB (CCTiUB) i el PCB amb l'objectiu de crear un espai de referència en transferència de coneixement i tecnologia que promogui la col·laboració público-privada, els acords de partenariat i l'open innovation entre els agents del sistema de recerca i innovació del Grup UB i el món de l'empresa en general.

L’acte d’inauguració va anar a càrrec de Dídac Ramírez, rector de la UB; Antoni Castellà, secretari d’Universitats i Recerca del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; Salvador Alemany, president del Consell Social de la UB, i Montserrat Vendrell, directora general del PCB. Tot seguit, Xavier Ferràs, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic, va oferir als assistents una conferència al voltant dels ecosistemes innovadors, com a oportunitat per la creació d’un país competitiu.

La internacionalització del sistema de recerca i innovació va estar l’eix vertebrador de la primera taula rodona, moderada per Xavier Testar, professor de la UB i vicedirector del Barcelona Institut d’Emprenedoria (BIE-UB).

En aquest primer debat hi van participar Josep Samitier, director de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya, delegat del rector de la UB per al Campus d’Excel·lència Internacional Health Universitat de Barcelona i coordinador de la candidatura europea KIC InnoLIFE; Conxita Ávila, delegada del rector per Accions Estratègiques de Recerca de la UB i Senior Officer de la UB per a la LERU; Joan Aymamí, vicepresident de Negoci Internacional d’Europa i Amèrica Llatina d’AWS Truepower; Joan Feixas, CEO d’Enantia i Juan I. Jorquera, vicepresident global d’R+D, Grup industrial de biociència, de Grifols.

La segona taula rodona va estar moderada pel periodista especialitzat en ciència i medi ambient Joaquim Elcacho, coordinador de la secció ‘De la ciència al mercat’ al suplement ‘Diners’ de La Vanguardia. En el seu decurs, ponents i participants van abordar el paper cada cop més important de la col·laboració público-privada en el desenvolupament dels projectes de recerca i innovació dins dels actuals paradigmes dels ecosistemes d’innovació i emprenedoria. En aquest segon debat hi van intervenir Joan Guinovart, director de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB-Barcelona); Antonio López-Carrasco Comajuncosas Senior Patent Expert en Telefónica; Marc Ramis, CEO de Tech & Business Innovation (TBI); Lluís Santamaría, cap del grup d’Immunologia Translacional del Departament de Fisiologia i Immunologia de la UB i Ramon Seoane, director dels Centres Científics i Tecnològics de la Universitat de Barcelona (CCiTUB).

Paral·lelament a la celebració de les taules de debat, a la jornada també es van dur a terme prop de 300 reunions bilaterals de partenariat, prèviament programades, a fi de promoure la transferència de coneixement i tecnologia entre els actors del sistema d’innovació del Grup UB i empreses de base tecnològica de diversos sectors com ara la salut i biotecnologia; materials i nanotecnologia; agroalimentació; electrònica, òptica i TIC; química i cosmètica; i energia i medi ambient, entre d’altres. En aquestes trobades one-to-one hi van participar representants d’empreses, centres de recerca públics i privats i societats de capital risc per explorar noves oportunitats de negoci i trobar socis per futurs projectes d’R+D col·laboratius i innovadors.

Jordi Alberch, vicerector de Recerca, Innovació i Transferència de la UB; M. Carme Verdaguer, directora general de l’FBG; i Jordi Quintana, assessor de Desenvolupament de Negoci del Parc Científic de Barcelona, van clausurar la jornada.