Víctor Vallés, fundador i director general de la companyia catalana (Foto: Vesismin Health).
 12.09.2022

El grup alemany Schülke & Mayr adquireix la companyia Vesismin Health

Schülke Group, líder mundial en prevenció d’infeccions des de fa més de 130 anys, ha adquirit l’empresa Vesismin Health, amb seu al Parc Científic de Barcelona. La companyia va néixer el 2004 de la mà de l’emprenedor Víctor Vallés, com a fruit d’un projecte incubat a l’Institut Químic de Sarrià (IQS) i, des de llavors, el seu principal objectiu ha estat col·laborar amb els hospitals i centres de salut en la lluita contra les infeccions relacionades amb l’assistència sanitària (IRAS).

La missió de Vesismin Health, totalment alineada amb la de Schülke, és ajudar a prevenir infeccions i millorar la qualitat de vida de les persones, mitjançant el desenvolupament i comercialització de solucions innovadores. La companyia porta creixent a doble dígit als últims 5 anys, amb una mitjana anual (CAGR) d’un 27%. La seva facturació el 2021 va arribar als 12 M€, dels quals més del 30% correspon a exportacions a 45 països, com França, Polònia, els Estats Units, el Regne Unit, la Xina, Romania i República Dominicana, entre d’altres. També va posar en marxa un pla de captació de talent que li va portar a ampliar el seu equip humà un 29%.

Schülke & Mayr GmbH és líder mundial en prevenció d’infeccions i control de la higiene des de fa més de 130 anys. Compta amb més de 20 filials i tres centres de producció, a Alemanya (Schülke), França (Bioxal) i el Brasil (Vic Pharma), on treballen més de 1.100 professionals. Les seves solucions d’higiene i prevenció d’infeccions estan presents en 80 països d’arreu del món.

Amb aquesta adquisició estratègica, Schülke amplia la seva presència i cartera de productes al sud d’Europa -principalment a Espanya, França i Portugal- i crea sinergies en les seves àrees d’R+D i Subministraments.

Stefan Kukacka, director general de Schülke (Foto: Schülke).

Stefan Kukacka, director general de Schülke, explica: “Aquesta adquisició referma, una vegada més, la nostra ambiciosa estratègia de creixement i la nostra missió de protegir vides a tot el món. Amb Vesismin Health, estem ampliant el Grup Schülke amb una empresa d’alt perfil per a la prevenció d’infeccions i solucions d’higiene en l’àmbit sanitari. Basant-nos en l’experiència de Vesismin Health en formulacions amb clorhexidina, crearem junts un centre d’excel·lència per a productes basats en aquest ingredient actiu. Estem desitjant treballar junts i compartir les nostres experiències i innovacions conjuntes”.

Víctor Vallés, fundador i director general de Vesismin Health, comenta: “Estem molt contents de formar part del Grup Schülke, que posseeix una dilatada experiència com a proveïdor mundial en el camp de la prevenció d’infeccions i solucions d’higiene. Aquesta unió reforça la nostra posició, ampliant la nostra cartera actual de productes, i ens converteix en el proveïdor amb la gamma més completa per a la prevenció d’infeccions. L’acord ens permetrà desenvolupar encara més nostra ‘expertise’ en productes basats en clorhexidina, així com continuar mantenint el nostre perfil d’empresa innovadora. Vesismin Health continuarà com a empresa independent dins del grup i mantindrà la totalitat del seu actual equip de professionals. Aquesta col·laboració ens permetrà créixer tant en el mercat espanyol com en altres mercats, i fer un pas més en el nostre compromís i la nostra raó de ser: la lluita diària contra les infeccions hospitalàries”.

Vesismin Health va néixer el 2004 a Barcelona de la mà de l’emprenedor Víctor Vallés, com a fruit d’un projecte dut a terme amb el suport de l’Institut Químic de Sarrià (IQS). Des de llavors, el principal objectiu de l’empresa ha estat col·laborar amb els hospitals i centres de salut en la lluita contra les infeccions, aportant solucions eficaces i innovadores.

Vesismin va ser el primer proveïdor a Espanya a formular i llançar la clorhexidina taronja com a alternativa a la povidona iodada per facilitar l’antisèpsia a l’àmbit quirúrgic i reduir les infeccions. Actualment, ofereix solucions líders en el mercat: antisèptics basats en clorhexidina, desinfectants d’alt nivell i equipament basat en la més alta tecnologia, com ara Vesismin UV, que proporciona una desinfecció avançada amb llum ultraviolada, dissenyada per aconseguir una màxima eficiència a l’entorn hospitalari. En l’actualitat, l’empresa és present en més de 400 hospitals a Espanya i s’està expandint a altres mercats, com el farmacèutic i el veterinari.

Vesismin UV, un sistema dissenyat per a la desinfecció de superfícies mitjançant l’emissió de radiació ultraviolada germicida en la banda UV-C (Foto: Vesismin Health).