El CREA organitza unes jornades sobre lectura dialògica

By 27 de novembre de 2003novembre 16th, 2020No Comments
 27.11.2003

El CREA organitza unes jornades sobre lectura dialògica

és el títol de la segona part de les V Jornades Canvi Educatiu que organitza el de la UB els propers dies 3 i 4 de desembre a l'Auditori del Parc Científic de Barcelona (c/Baldiri Reixac, 4-6). L'objectiu d'aquestes jornades és crear un espai de debat, des de la teoria i la pràctica, sobre la lectura com a procés psicològic, lingüístic, educatiu, cultural i social.

La lectura dialògica és el procés de llegir i crear sentit a partir d’un text en què els lectors fomenten la seva compressió, profunditzen en les seves interpretacions literàries i reflexionen críticament sobre la vida i la societat a través del diàleg igualitari amb altres lectors. D’aquesta manera es generen possibilitats de transformació personal i social. Aquest tipus d’activitat, que aporta un nou sentit al procés educatiu i cultural de llegir, es realitza, per exemple, en centres escolars i de formació, biblioteques, museus o espais virtuals.

Les jornades comptaran amb les intervencions de John Searle, Càtedra Mills de Filosofia de la Ment i del Llenguatge de la Universitat de Califòrnia a Berkeley; la investigadora Ramón y Cajal de la UB Marta Soler; el catedràtic de Comunicació de la Universitat de Salamanca, Pablo del Río; i la professora d’Educació de la Universitat Pontifícia Catòlica de Sao Paulo, Ana Mª Araújo. El programa inclou també vàries taules rodones en què es debatran temes com la diversitat d’àmbits i els models de lectura dialògica; la relació entre el diàleg, la realitat i el text, o el multilingüisme i l’educació lligada a la lectura.

Per a més informació. Tel. 93 403 45 49. Adreça electrònica: .