El cinquè simposi anual de l’IBEC bat rècords d’assistència

By 15 de juny de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 15.06.2012

El cinquè simposi anual de l’IBEC bat rècords d’assistència

Dilluns, l'IBEC el cinquè aniversari del seu simposi anual de Bioenginyeria i Nanomedicina. L'esdeveniment –que va tenir lloc a l'auditori AXA– va acollir 230 participants, dels quals un 20% procedien d'altres centres, batent el rècord d'assistents externs fins la data. La cerimònia d'inauguració va comptar amb la presència del conseller de Salut, Boi Ruíz; el director general d'Universitats de la Generalitat de Catalunya, Lluís Jofre; el vice-rector de Política Científica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Xavier Gil; i Joan Roca, director del Campus d'Excel·lència de la Universitat de Barcelona (UB).

En el decurs de l’acte d’inauguració, el director de l’IBEC, Josep A. Planell, va assegurar que el fet de que l’IBEC celebrés el seu cinquè any de simposis era “prova del treball dur i els grans resultats de tots els seus científics”, i Joan Roca va descriure l’IBEC com “una eina essencial al sistema de recerca català” i va agrair a l’institut per les seves tasques com a proveïdor d’una plataforma i coordinador tant a nivell regional com nacional”.

Els ponents convidats van ser Bradley Nelson de l’ETH de Zurich, que va centrar la seva ponència sobre els microrobots que el seu grup està desenvolupant per tractar malalties oculars i els nanorobots que neden amb una tècnica inspirada pels bacteris mòtils. A continuació, William Bonfield, professor emèrit de Materials Mèdics a l’Universitat de Cambridge, va oferir al públic els millors consells sobre l’èxit clínic i comercial en empreses start-up de biomaterials, ja que l’any passat va vendre la seva empresa Apatech Ltd per 330 milions de dòlars. Tot seguit, Conrad Bessant de l’Universitat de Cranfield al Regne Unit va aprofundir en l’ús del reconeixement de patrons per analitzar grans quantitats de dades de mostres biològiques per millorar els diagnòstics i, finalment, Alejandro Frangi de l’Universitat Pompeu Fabra/Universitat de Sheffield va explicar la modelització cardiovascular basada en la imatge en el marc de l’Humà Fisiològic Virtual, aplicat en particular als aneurismes cerebrals.

Per part de l’IBEC, Xavier Trepat i l’Antonio Juárez van presentar el seu treball en migració cel·lular col·lectiva i el rol dels plàsmids bacterials en la resistència als antibiòtics, respectivament. Vint-i-sis estudiants de doctorat de l’IBEC van donar a conèixer la seva feina en presentacions flash de tres minuts, una manera excel·lent –en opinió del professor Bonfield– de guanyar una visió del treball de l’IBEC en un breu període de temps, i hi va haver 60 pòsters per examinar durant les pauses.