La 4a edició de l’Escola d’Estiu del Medicament, a la bioregió del Quebec

By 18 de juny de 2012novembre 16th, 2020No Comments
El PCB va acollir el 2011 la 3a edició de l'Escola d'Estiu del Medicament (SSM3)
 18.06.2012

La 4a edició de l’Escola d’Estiu del Medicament, a la bioregió del Quebec

La 4a edició de l'Escola d'Estiu del Medicament (SSM4) —coorganitzada pel Parc Científic de Barcelona (PCB), Biocat, la Universitat de Mont-real, Biopolis Québec, l'Oncopôle, la Universitat Paul Sabatier i la Fundació InnaBioSanté— es durà a terme del 2 al 13 de juliol de 2012 a les ciutats de Mont-real i Quebec City (Quebec, Canadà), una de les regions capdavanteres en innovació i biomedicina d'Amèrica del Nord. El programa, multidisciplinari i innovador, donarà a conèixer als participants totes les fases de producció dels medicaments, des de la seva creació fins a l'arribada al mercat. Jordi Quintana, director tècnic de Desenvolupament de Negoci del PCB i cap de la Plataforma Drug Discovery (PDD-PCB) és un dels membres del Comitè Científic Organitzador.

L’Escola d’Estiu del Medicament és un dels programes formatius més innovadors i orientats a resultats que existeixen al àmbit internacional en aquesta materia, atès que ofereix l’experiència de la investigació feta en centres de recerca; la gestió i el coneixement empresarial de la indústria farmacèutica i la visió de les administracions. Es diferencia d’altres iniciatives similars perquè cobreix tota la cadena de valor en el desenvolupament de medicaments.

El professorat està compost per experts de primer nivell de la indústria biofarmacèutica i d’entitats de recerca de països com els Estats Units, Canadà, França i Espanya, els quals aportaran coneixement dels àmbits de la recerca, la gestió empresarial i les administracions. De Catalunya, hi participaran Jordi Quintana, director tècnic de Desenvolupament de Negoci del Parc Científic de Barcelona i cap de la Plataforma Drug Discovery (PDD-PCB) i Ivo Gut, director del Centre Nacional d’Anàlisis Genòmica (CNAG), amb seu al PCB.

El programa de l’SSM4, de 70 hores, és interdisciplinari i està estructurat en 15 sessions diferents, inclou: ponències magistrals, casos pràctics, sessions en grup, aules de debat, una sessió industrial, presentació de pòsters sobre treballs de recerca i visites a empreses farmacèutiques, parcs científics i centres de recerca capdavanters del Quebec. Està adreçat a estudiants de l’àmbit de les ciències de la vida (graduats, màster, doctorats i postdoctorals), membres de la indústria biofarmacèutica i de les agències reguladores, investigadors, periodistes científics i altres professionals relacionats amb la matèria.

Els estudiants de Catalunya interessats en participar-hi, poden optar a una de les quatre beques (tres atorgades per la Universitat de Montreal i una per Biocat) de 2.000 $CAN (uns 1.550 euros). Es prioritzarà als participants particulars i/o de petites empreses i entitats.