Foto: Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC).
 22.07.2019

El 12è Simposi Anual de l’IBEC aplega més de 300 experts internacionals en bioenginyeria

Dimecres passat es va celebrar a l’Hotel Catalonia Plaza de Barcelona el 12è Simposi Anual de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC). Amb una participació de més de 300 assistents i l’exposició de més de 102 pòsters científics, l’esdeveniment es va focalitzar enguany en la bioenginyeria per a l’envelliment actiu, una de les tres àrees de recerca del centre ubicat al Parc Científic de Barcelona.

L’envelliment actiu o esperança de vida saludable, és un indicador definit per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) com a l’equivalent en anys de vida que s’espera que els individus visquin amb bona salut, i que suposa, aproximadament, una mitjana mundial de 10 anys menys que l’esperança de vida. En els últims anys, investigadors de tot el món han fixat la seva atenció en aquest indicador, perquè l’esperança de vida està augmentant i també la possibilitat de patir malalties associades a l’envelliment, el que posa en risc el sistema sanitari actual que haurà de reforçar la seva eficàcia en àrees de promoció de salut i prevenció.

Els avenços que s’han aconseguit a l’IBEC en àmbits com el tractament de senyals, els sensors, l’anàlisi de dades, la robòtica i els sistemes de control intel·ligent estan fent possible el desenvolupament de l’assistència remota o la vida assistida.

A l’esdeveniment es van tractar temes com lab-on-a-chip, bioenginyeria de teixits i organoides i el seu ús en la regeneració, biosensors, medicina personalitzada, i també va comptar amb una ponència dedicada a la transferència de tecnologia sobre com superar la bretxa entre la recerca i les grans empreses.

La cloenda va anar a àrrec de la consellera de Salut de la Generalitat, Alba Vergés, que també va entregar els premis al millor flash presentation, millor pòster científic i millor vídeo científic.

► Més informació: web de l’IBEC [+]