Guanyadors de les diferents convocatòries de finançament promogudes per EIT Health Spain (Foto: Ricard Badia).
 20.12.2016

EIT Health Spain premia els millors projectes d’innovació i emprenedoria

EIT Health Spain, el node espanyol d'EIT Health– la Comunitat de Coneixement i Innovació (Knowledge and Innovation CommunityKIC) en vida saludable i envelliment actiu impulsada per l’Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT)– va tancar dijous el seu primer any d'activitat amb un acte al Parc Científic de Barcelona (PCB), seu de l'associació. EIT Health Spain aplega actualment 18 entitats públiques i privades capdavanteres a les tres àrees del triangle de la innovació: recerca, educació i creació d'empreses en el sector salut.

L’acte, que es va dur a terme a l’auditori Antoni Caparrós del PCB, va estar presidit per Jordi Alberch, president de l’associació, i va reunir representants de tots els socis del consorci i d’institucions afins a l’activitat de la xarxa.

A la primera part, Andy Browning i Ursula Mühle, directors d’Innovació i Educació d’EIT Health, respectivamente, i Marco Pugliese, director d’EIT Health Spain i coordinador espanyol del pilar Business Creation, van presentar les accions dels tres eixos sobre els quals s’assenta l’associació –Innovació, Educació i Acceleració– per a la generació de les activitats que s’inclouran en el pla de negoci 2018.

A continuació– i paral·lelament a les reunions prèviament programades dels partners amb els tres directors– l’auditori va acollir un seguit de sessions pràctiques sobre com participar en les convocatòries de finançament que EIT Health té previstes per a l’any 2017.

En el decurs de l’esdeveniment també es van lliurar els Summer School Awards 2016, i els premis als projectes guanyadors de les convocatòries Headstart 2016, Proof of Concept 2016 i Business Plan Aggregator 2016, que formen part de les iniciatives de finançament de l’acceleradora d’EIT Health i que van estar organitzades pel node espanyol durant 2016.

L’IBEC, reconegut amb dos premis a la innovació i emprenedoria

En el marc de les convocatòries ‘Proof of Concept’ (PoC), dissenyada per a idees de negoci que es troben en estadis previs a la creació de l’empresa, i ‘Proof of Concept plus’ (PoC +), adreçada als emprendedors que ja estan participant en programes d’acceleració en salut, han estat premiats dos projectes de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) ubicat al PCB: ‘Smart dressing for the treatment of chronic wound (Dermoglass)‘ d’Elisabeth Engel a la categoria PoC, i ‘Novel antimicrobial therapy‘ d’Eduard Torrents, a la categoria PoC +.

Dos projectes de la Universitat de Barcelona també han rebut ajuts destinats a projectes i idees de negoci innovadors en l’àmbit de les ciències de la salut.

Un projecte de la UB rep el Summer School Award 2016

Ana Rodríguez i Meritxell Ascanio, graduades de la primera promoció del grau d’Enginyeria Biomèdica de la Universitat de Barcelona (UB), han rebut el Summer School Award 2016 pel projecte RareCanConnect, una app que ja va rebre el primer premi de l’EIT Health Summer School on Rare Cancer, lliurat aquest mes de novembre. El consorci EIT Health va posar en marxa un projecte sobre càncers rars amb l’objectiu de cercar solucions dirigides a les necessitats dels pacients amb aquests tipus de càncers, que són malalts que queden fora dels diagnòstics i tractaments habituals. L’app RareCanConnect serveix per connectar els pacients que pateixen algun tipus de càncer rar amb l’equip mèdic encarregat de fer-ne el seguiment. El premi inclou el finançament del projecte i l’entrada en l’acceleradora de l’EIT Health.

Notícia relacionada [+]