Cristina Bescós (Foto: EIT Health Spain).
 07.02.2022

Cristina Bescos, nova directora d’Innovació del consorci europeu EIT Health

Cristina Bescos serà la nova directora d’Innovació d’EIT Health per a Europa. La directora general d’EIT Health Spain, hub espanyol de la xarxa europea més gran d’innovadors en salut, mantindrà part de les seves funcions fins a finals de 2022. Izabel Alfany s’ocuparà de les funcions de Bescos en la direcció general, després d’incorporar-se el novembre de 2021 com a directora d’Operacions i Desenvolupament de Negoci.

Doctora en enginyera de telecomunicacions i biomedicina, Cristina Bescos va assumir la direcció general d’EIT Health Spain l’any 2019, després d’una àmplia carrera en institucions com ara l’Agència Espacial Europea, Hewlett Packard, Telefónica I+D i Philips. El 2021 va estar seleccionada com a una de les 100 dones líders d’Espanya (lastop100), i dels 50 futurs líders mundials en salut digital per part de HIMMS.

Experta en innovació en salut digital, transformació sanitària, telemedicina, gestió de pacients crònics i col·laboració publicoprivada, Bescos es proposa amb aquesta nova funció canviar la narrativa del sector salut.

“Hauríem de deixar de parlar de salut digital i centrar-nos directament en la salut en general. Això suposa un canvi cultural en la mesura en què integrem la tecnologia en el dia a dia dels pacients, perquè la cura de la salut sigui un actiu, no una molèstia”, assenyala Cristina Bescos.

I declara que és un honor afrontar aquest canvi: “Com a ecosistema d’innovació més potent d’Europa, EIT Health està en una posició única per a liderar la transformació del sector salut”. I afegeix:

Per la seva part Izabel Alfany, directora d’Operacions i Desenvolupament de Negoci, va entrar en el node espanyol d’EIT Health el novembre passat. Izabel és biòloga, doctora en Fisiologia per la Universitat de Barcelona, amb un Màster en Innovació Empresarial per EUNCET Business School i la Universitat Politècnica de Catalunya.

A més, Alfany compta amb una dilatada carrera en les ciències de la vida i la salut. Durant els últims 10 anys, es va dedicar a la innovació a l’àmbit internacional en organitzacions com Leitat, en qualitat de líder de la Plataforma de Salut, i en EARTO (Associació Europea d’Organitzacions de Tecnologia i Recerca), on va actuar com copresident del Grup de Treball enfocat en Tecnologies Mèdiques, defensant els interessos dels instituts tecnològics als programes de finançament a Europa.

Finalment, EIT Health reforça el seu equip a Espanya amb el nomenament d’Ángeles Barrios com a directora d’Assumptes Públics i Relacions amb Stakeholders. Ángeles compta amb 30 anys d’experiència a l’àmbit de la comunicació i les relacions institucionals en organitzacions multinacionals, així com en consultoria dins del sector salut.