Curs d’estiu sobre la biomedicina del segle XXI

By 27 de juny de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 27.06.2008

Curs d’estiu sobre la biomedicina del segle XXI

Del 30 al 4 de juliol tindrà lloc a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB) el curs d'estiu "Reptes, avenços i nous abordatges de la biomedicina del segle XXI", que ha estat coordinat pel Parc Científic de Barcelona i està obert al públic en general. El seu objectiu és donar a conèixer els avenços tecnològics que s'han produït en l'àmbit de la biomedicina en els darrers anys, que han creat grans expectatives entorn el desenvolupament de noves teràpies, i, alhora, oferir exemples concrets d'aplicacions pràctiques a través d'algunes empreses biotecnològiques, que són les que fan possible que aquests avenços i coneixements puguin transferir-se a la societat.

Entre els ponents, s’inclouen investigadors i directius d’algunes de les empreses biotecnològiques ja consolidades, como Dirk Büscher, vice-president d’investigació de la biofarmacèutica Cellerix; Luís Ruiz Ávila, director d’Advancell; Ana Isabel Jiménez Antón, directora d’R+D de l’empresa Sylentis del Grup Zeltia; i Pau Bruguera, director tècnic de Biokit, així com d’altres de nova creació, com Intelligent Pharma, dirigida per Ignasi Belda, que forma part de la Bioincubadora PCB-Santander, ubicada al Parc Científic de Barcelona.

El curs comptarà també amb la presència d’investigadors de reconegut prestigi, com ara Bonaventura Clotet, director de la Unitat de VIH de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol i de l’Institut de Recerca de la Sida IRSICaixa; Mercedes Robledo, del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques (CNIO); Elena Galea, de l’Institut de Neurociències de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Miguel Torres, del Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars (CNIC).

La presentació del curs anirà a càrrec de Sonia Martínez Arca, directora científica del Parc Científic de Barcelona (PCB) i coordinadora d’aquestes sessions, que donarà a conèixer els objectius i el funcionament del PCB, un dels models d’èxit en gestió de la recerca i la innovació. Totes les sessions es duran a terme per les tardes, de 16 a 20.30h.

Per a més informació: www.ub.edu/juliols/linguae