Presentació oficial de l’Institut de Recerca en Economia Aplicada

By 18 de juny de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 18.06.2008

Presentació oficial de l’Institut de Recerca en Economia Aplicada

Aquesta setmana ha tingut lloc la presentació oficial de l'Institut de Recerca en Economia Aplicada () de la Universitat de Barcelona (UB), que està ubicat al Parc Científic de Barcelona. A l'acte, que es va dur a terme el dilluns dia 16 de juny a La llotja de Mar, van intervenir el rector en funcions de la UB, Josep Samitier; el director de l'IREA, Jordi Suriñach; el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat; Josep Huguet, i el president de la Cambra de Barcelona, Miquel Valls.

L’IREA aglutina un elevat nombre d’investigadors, un total de seixanta, de tres grups de recerca d’economia aplicada. Dos dels grups, són grups de recerca consolidats per la Generalitat de Catalunya (Anàlisi Quantitativa Regional i Risc en Finances i Assegurances) i l’altre és un grup de recerca consolidat de la Universitat de Barcelona (Grup de Recerca en Polítiques Públiques i la Regulació Econòmica).

Els investigadors de l’IREA tenen una àmplia experiència investigadora en quatre grans línies prioritàries de recerca: l’estudi quantitatiu de l’activitat econòmica regional i urbana i l’anàlisi de les polítiques regionals i locals; l’estudi de l’activitat econòmica pública en els mercats, en especial, en els àmbits de l’avaluació empírica de la privatització, la regulació i la competència en els mercats de serveis públics utilitzant tècniques d’economia industrial; l’anàlisi del risc en el camp financer i assegurador; i el desenvolupament de tècniques micro i macroeconomètriques per a l’anàlisi aplicada de l’activitat econòmica, amb un èmfasi especial en l’avaluació quantitativa de polítiques públiques.