16.04.2020

“Cuestión de ciencia” presenta una nova edició digital dirigida al professorat

Davant la situació generada per la pandèmia COVID-19, la iniciativa “Cuestión de ciencia: ¿te atreves a desafiar el futuro desde casa?” –endegada per Bayer en col·laboració amb Big Van Ciencia i el Parc Científic de Barcelona– es renova ara en una edició especial #CuestiónDeCienciaEnCasa, a fi de fer costat al professorat que ha adaptat la seva forma de treball a l'educació a distància per continuar acompanyant als alumnes i avançar amb el programa curricular.

El projecte “Cuestión de ciencia: ¿te atreves a desafiar el futuro desde casa?”, endegat per Bayer, en col·laboració amb Big Van Ciencia i el Parc Científic de Barcelona, es renova ara en una edició especial, #CuestiónDeCienciaEnCasa, amb l’objectiu de fer costat al professorat en l’educació a distància. L’objectiu és dotar-los de recursos útils i material pedagògic per a fomentar la divulgació científica, aprofitant el moment i la versatilitat que ofereixen les eines digitals i l’ús d’aquests canals per a acostar-se a l’alumnat.

Els professors i professores són un dels col·lectius que mereixen un aplaudiment en aquest moment, ja que s’han bolcat per acompanyar als més joves perquè la situació que està vivint el país no sigui un fre a la seva educació. Per això “Cuestión de ciencia” evoluciona amb ells per a reconèixer el seu treball i donar-los suport en la tasca de connectar i usar les eines digitals com a vehicle educatiu.

“Cuestión de ciencia”, que va néixer per a convidar els alumnes de secundària a donar resposta a alguns reptes relacionats amb la salut i l’alimentació en forma de monòleg científic, repta aquesta vegada al professorat de secundària i batxillerat amb temàtiques renovades i adaptades a la situació actual, però mantenint la ciència i la correcta informació com a fil conductor.

Qüestions com com evitar la propagació de fake news sobre COVID-19 davant la infoxicació?, Com fer una compra i consum responsable d’aliments? o Com afavorir al sistema fent un ús responsable dels recursos de salut? són algunes de les preguntes a les quals els professors i professores hauran de donar resposta en forma de monòleg científic, en un exercici pràctic dirigit per Big Van Ciència.

A més, per a donar major suport i acompanyar durant tot el procés al professorat, la companyia ha habilitat sessions de formació online amb Big Van Ciència sobre creació de monòlegs científics en l’entorn digital, amb l’objectiu d’incrementar les capacitats narratives i artístiques i oferir recursos als professionals de l’educació.

La iniciativa #BayerContigo

En el marc del programa #BayerContigo, i en la línia amb el compromís de Bayer amb la situació actual que travessa el país – i que la setmana passada es concretava amb l’anunci d’un pla d’acció per valor d’1 milió d’euros destinats al suport del sistema sanitari– la companyia també ha desenvolupat un complet paquet de mesures específiques per acompanyar als seus empleats que treballen des de casa.

El programa inclou recomanacions tècniques i ergonòmiques, sessions esportives online per a mantenir l’activitat física i un programa de suport psicològic en col·laboració amb la “Fundació Salut i Persona”, entre altres mesures.

► Més informació: web de Bayer [+]