Sense categoria

Comença la 8a edició del programa de pràctiques “Passa l’estiu al Parc”

By 1 de juliol de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 01.07.2009

Comença la 8a edició del programa de pràctiques “Passa l’estiu al Parc”

Avui dimecres, 1 de juliol, s'ha dut a terme l'acte d'inauguració de la 8a edició del programa de pràctiques , que organitza el Parc Científic Barcelona (PCB). L'objectiu d'aquesta iniciativa, dirigida a estudiants universitaris de segon cicle, és apropar el món de la recerca als joves de qualsevol universitat del món a través de la seva participació en projectes que s'estan duent a terme actualment en grups, centres de recerca i empreses ubicades al PCB.

A l’acte han intervingut director general del PCB, Fernando Albericio, que ha donat la benvinguda als estudiants; la coordinadora del programa i adjunta a la Direcció de Recerca i Innovació del PCB, Maria del Mont Llosas, i la responsable de l’ Àmbit de Seguretat Laboral i Medi Ambient del PCB, Sandra Barreda, qui ha ofert unes explicacions d’interès general.

Enguany participen en aquest programa 40 joves que procedeixen principalment d’Europa (Itàlia, França, Holanda, Polònia) i de l’Estat espanyol, però en edicions anteriors han participat joves del Centre i del Sud d’Amèrica, el Marroc i, fins i tot, d’Àsia. En total aquest any s’han rebut més de 150 sol•licituds. El període de pràctiques és de dos a tres mesos, entre juliol i setembre, amb un mínim 320 h totals, i la selecció es fa en funció del perfil de cada estudiant i el seu expedient acadèmic, així com de les àrees de recerca d’interès.

Tots ells s’incorporaran a grups dels diversos instituts i centres de recerca ubicats al PCB, com ara l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC); l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC); l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona); l’Institut Català de Ciències del Clima (IC3), el Grup de Recerca en Geociències Marines, el Centre d’Investigacions Film-Història, el Grup de Modelització Teòrica In Silico de Sistemes Biològics i el de Simulació Quàntica de Processos Biològics ( integrats al Co. S.Mo Lab); el Centre de Documentació i Biodiversitat Vegetal; la Unitat de Recerca de la SIDA (Hospital Clínic)–; així com a algunes de les Unitats de suport tecnològic amb que compta el PCB , com ara la Plataforma Automatitzada de Cristal•lografia (PAC), Plataforma de Nanotecnologia; Plataforma de Drug Discovery i la Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia; i empreses biotecnològiques ubicades al PCB (Omnia Molecular, Medichem, Meteosim, Omnia Molecular, Neuroscience Technologies, Aromics, MicroArt).

Aquest és el vuitè any consecutiu que el Parc Científic Barcelona ofereix l’activitat. En les edicions anteriors han participat prop de 200 estudiants d’un total de més de 500 sol·licituds rebudes. Segons les enquestes de valoració del programa, tant els estudiants com els tutors que n’han format part es mostren satisfets d’aquesta col•laboració, un fet que es confirma per la vinculació que els estudiants mantenen amb el grup de recerca amb què han treballat un cop finalitzat el període de pràctiques.