Comença la 12a edició del programa «Passa l’estiu al Parc!»

By 1 de juliol de 2013novembre 16th, 2020No Comments
Imatges: © Parc Científic de Barcelona.
 01.07.2013

Comença la 12a edició del programa «Passa l’estiu al Parc!»

Avui, dilluns 1 de juliol, a les 9.30 h del matí, ha tingut lloc l'acte de benvinguda als participants de la 12a edició del programa de pràctiques «» dirigit a joves universitaris graduats o que estan finalitzant el grau. L'objectiu d'aquesta iniciativa -que organitza anualment el Parc Científic de Barcelona (PCB) en col·laboració amb l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC)- és apropar l'entorn de la recerca als estudiants de qualsevol universitat del món a través de la seva participació en projectes que es duen a terme actualment en grups, centres de recerca i empreses ubicades al PCB.

L’obertura de l’acte ha estat a càrrec de Jesús Purroy, director tècnic dels Serveis Científics i Tecnològics del Parc Científic de Barcelona, que ha explicat als participants els objectius, estructura i activitats que es duen a terme al Parc, així com el funcionament del programa de pràctiques. Per finalitzar, Anna Vilches, tècnica del Servei de Prevenció Mancomunat, ha informat als assistents de tot allò relacionat amb la seguretat als laboratoris i la gestió de residus.

La durada del programa «Passa l’estiu al Parc!» és de 2 a 3 mesos, entre juliol i setembre, amb una dedicació mínima de 5 hores al dia. Les pràctiques es fan en grups que centren la seva activitat principalment en l’àmbit de la biomedicina i la biotecnologia. Enguany participen en aquesta iniciativa 24 joves, procedents de 3 països europeus.

Els estudiants s’incorporaran a tres plataformes tecnològiques del PCB –la Plataforma de Drug Discovery, la Plataforma de Química Combinatòria i la Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia–, a tres instituts ubicats al Parc –l’IRB Barcelona, l’IBEC i l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC)– i a diversos grups de recerca de la Universitat de Barcelona, que tenen la seu al PCB, com ara el Grup de Simulació Quàntica de Processos Biològics i el Grup de Recerca de Senyalització Cel·lular. Les empreses Arian International Projects, Intelligent Pharma, Medichem, Meteosim i AWS Truepower també acolliran alumnes.

Aquest és el dotzè any consecutiu que el Parc Científic de Barcelona ofereix el programa de pràctiques «Passa l’estiu al Parc!». A les edicions anteriors han participat més de 300 estudiants. Segons les enquestes de valoració, tant els alumnes com els tutors es mostren satisfets d’aquesta col·laboració, un fet que es confirma per la vinculació que els participants sovint mantenen amb el grup de recerca amb què han treballat un cop finalitzat el període de pràctiques.