Sense categoria

Comença el congrés de microscòpia òptica avançada organitzat pels CCiTUB

By 20 de novembre de 2012novembre 16th, 2020No Comments
Acte d'obertura del 1er Congrés de la Xarxa REMOA. Font: UB.
 20.11.2012

Comença el congrés de microscòpia òptica avançada organitzat pels CCiTUB

Els Centres Científics i Tecnològics de la Universitat de Barcelona (CCiTUB) –amb seu al Parc Científic de Barcelona– organitzen el 1r Congrés de la Xarxa Espanyola de Microscòpia Òptica Avançada (REMOA) que tindrà lloc del 20 al 22 de novembre. Les jornades han començat avui amb un acte a l'Aula Magna de la Facultat de Medicina en el qual han participat el vicerector de recerca, Jordi Alberch; el degà de la Facultat de Medicina, Francesc Cardellach i el director dels CCiTUB, José Ramón Seoane.

Els CCiTUB, que formen part de la xarxa REMOA, disposen de tecnologia de microscòpia òptica avançada, mitjançant la qual ofereixen tècniques de microscòpia de fluorescència i llum transmesa de camp ample, microscòpia làser confocal, microscòpia d’excitació amb dos fotons, processament i anàlisi d’imatges, i cultius i micromanipulació cel·lulars.

La xarxa REMOA vol facilitar la transferència de coneixement i promoure col·laboracions entre els diferents centres ubicats a Espanya en el camp de la microscopia òptica i la imatge digital.